جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 18 مهر 1394     
موافقان استيضاح وزير راه در مورد حمل و نقل عمومي چه گفتند؟

به گزارش گروه نگاه پارلمان شهری شهرداری نیوز، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جریان استيضاح وزير راه و شهرسازي که روز سه شنبه هفته گذشته برقرار شد و پس از استماع سخنان موافقان و مخالفان استيضاح و توضیحات وزیر، مجدداً به وي رأي اعتماد دادند.

يكي از مواردی كه در سخنان نمايندگان موافق استيضاح مورد توجه قرار گرفت، حوزه حمل و نقل عمومي بود و تعدادي از مخالفان وزير راه با استناد به مسائل و مشكلات اين حوزه، به مخالفت با وي پرداختند.

بر اساس اين گزارش، در متن طرح استيضاح وزير راه كه به امضاي 15 نفر از نمايندگان مجلس شورای اسلامی از جمله 6 نفر از نمایندگان مردم در تهران در مجلس رسيده بود نيز 5 محور اصلي مورد توجه استيضاح كنندگان قرار گرفت كه مشكلات حوزه حمل و نقل، يكي از این محورهاي 5 گانه بود.

ثروتی؛ نماينده بجنورد: قانون جامع حمل و نقل عمومي متوقف شده است

نماينده مردم بجنورد در مجلس شوراي اسلامي، اولين نماينده اي بود كه به موضوع حمل و نقل عمومي پرداخت و با اعلام اين كه مردم از وضعيت راه ها، تصادف در نقاط حادثه خيز، ترافيك شديد و فوت و مجروحيت در تصادفات كلافه شده‌ اند، گفت: مردم از عدم گسترش و توسعه حمل و نقل ريلي و عدم اجراي قانون جامع حمل و نقل عمومي، ناراضي هستند.

موسي الرضا ثروتي با اشاره به اين كه اجراي احكام برنامه و بودجه به درستي صورت نمي گيرد و قانون جامع حمل و نقل عمومي متوقف شده‌، افزود: به بهانه كمبود اعتبار و تحريم، مواد 161 تا 163 برنامه اجرا نشده، ‌در صورتي كه در اجراي ماده 163 برنامه پنجم، وزارت راه موظف بود تا نسبت به تدوین بانك جامع حمل و نقل كشور،‌ سامانه اطلاعات جامع حوادث و سوانح و اهداف برنامه هاي ملي ايمني اقدام كند.

وي با بيان اين كه بنا بود طرح جامع حمل و نقل عمومی براي دست يآبي به جايگاه مناسب در حوزه هاي ايمني، انرژي، اقتصاد و محيط زيست، به تصويب هيأت وزيران برسد كه البته اين كار انجام نشد و طرح هاي توسعه نیز راكد ماند، تأكيد كرد: قرار بود سالانه 10 درصد از تلفات جاده اي كاهش پيدا كند كه اين كار نيز انجام نشد و اين مقدار تلفات انساني در جاده ها به عدم برنامه ريزي و مديريت فعال بر مي گردد.

رحماندوست؛ نماينده تهران: وزير سالي يك روز روي ويلچر بنشينند

يكي از نمايندگان مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، دومين نماينده اي بود كه به موضوع حمل و نقل البته از نگاه جانبازان و معلولان پرداخت و با انتقاد از عدم مناسب سازي معابر عمومي براي حركت ويلچر، گفت: آقاي وزير سالي يك روز روي ويلچر بنشينند تا شرايط نامناسب مسيرها را براي جانبازان و معلولان درك كنند.

مجتبي رحماندوست با اشاره به اين كه امروز مقوله مناسب سازي معابر براي حركت ويلچر، سال هاست‌ نه تنها در كشورهاي توسعه يافته و در حال توسعه، بلكه در كشورهاي دست چندم هم حل شده اما در ايران هنوز اين موضوع با مشكل مواجه است، افزود: حرکت با ویلچر در ايستگاه هاي راه آهن با مشكلات جدي مواجه است و ايثارگران و جانبازان براي استفاده از خدمات سفرهای هوايي نیز بايد به شركت هاي هواپيمايي پول اضافي بپردازند.

هاشمی؛ رييس كميسيون عمران مجلس: چرا پروژه انتقال راه آهن به زير زمين در جنوب تهران متوقف شد؟

يكي ديگر از نمايندگان مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، سید مهدی هاشمی بود كه رياست كميسيون عمران مجلس را نيز بر عهده دارد و به عنوان سومين نماينده به موضوع حمل و نقل عمومي پرداخت و با اعلام اين كه مدت هاست كه پروژه انتقال ريل های راه آهن در مناطق 17 و 18 در جنوب تهران به زیر زمین متوقف شده، از وزير پرسيد: آيا درست است كه منافع مردم تهران به خاطر اين كه دستور اين پروژه توسط فرد ديگري داده شده،‌ اين گونه به سخره گرفته شود؟

همچنین سه نماینده موافق استیضاح نیز در سخنان خود، اشاره ای به موضوع حمل و نقل عمومی نداشتند، از جمله        حجت الاسلام ناصر موسوي لارگاني نماينده مردم فلاورجان در مجلس كه با تأكيد بر اين كه روستاها از 10 متر راه استاندارد نيز بي بهره هستند، موضوع پسرفت روستاها را در این حوزه مورد توجه قرار داد و علاوه بر این، حجت الاسلام حميد رسايي و مهدی كوچك زاده، دو نماينده مردم تهران در مجلس نیز هر دو، موضوع بي توجهي به مسكن مهر را مورد تأکید قرار دادند.

گفتني است پس از سخنان موافقان و مخالفان استيضاح، وزير راه و شهرسازی در سخنان مبسوطي توضيحات خود را ارائه كرد و در پايان، رأي گيري انجام و با رأی اعتماد نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، وی همچنان به عنوان وزیر باقی ماند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: