جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 15 مهر 1394     
محمد بنا: شاگردانم اصلا روح ندارند!

ایسنا: محمد بنا درباره خودداری از حضور سوریان، نوروزی و رضایی در ر‌قا‌بت‌های لیگ، اظها‌ر کرد: من در صحبتی که با مسئولان فدراسیون داشته‌ام به آنها اعلام کرده‌ام که همه کشتی‌گیر‌ان می‌توانند در ر‌قا‌بتهای لیگ شرکت کنند و اصلا منعی از طرف من برای آنها وجود ندارد. پیش از این نام 10 کشتی‌گیر را اعلام کرده بودند و امروز نیز نام این سه کشتی‌گیر را به صورت رسمی اعلام کردند. نظر من این بود که اصلا منعی برای حضور کسی نباشد. البته من می دانستم که این سه کشتی‌گیر نیز خودشان قصدی برای حضور در لیگ ندارند.

سرمربی تیم ‌ملی کشتی فرنگی در پاسخ به این سوال که آیا نگرانی از بابت مصدومیت کشتی‌گیر‌ان به خاطر حضور در لیگ دارد یا خیر؟ خاطر‌ نشان کرد: اصلا بابت این موضوع هیچ نگرانی ندارم، چرا که اگر بخواهم این فکر‌ها را داشته باشم نباید آنها را به هیچ تورنمنتی اعزام کنم. یکی، دو ماه دیگر قرار است کشتی‌گیر‌ان را به جام علی اف بفرستم پس باید ترس داشته باشم که در آنجا هم مصدوم نشوند. حضور در لیگ می‌تواند از لحاظ مالی کمک زیادی به کشتی‌گیر‌ان باشد و باعث آرامش خاطر و تمرکز هر‌ چه‌ بیشتر آنها در تمرینات تیم ‌ملی شود. ضمن این که الان در فصلی قرار داریم که همه کشتی‌گیر‌ان در یک سطح قرار دارند و فکر نمی‌کنم که مشکلی از این بابت پیش بیاید.

وی افزود: البته اگر کشتی‌گیر‌ی بخواهد در وزنی غیر از وزن تیم ‌ملی در لیگ کشتی بگیرد، حتما باید با هماهنگی من صورت گیرد. مثلا رامین طاهری که در 75 کیلوگرم تیم ‌ملی است بخواهد به وزن 71 کیلوگرم برود هر چند که لیگ با چهار کیلو ارفاق وزن برگزار می‌شود، اما او در حال‌ حاضر 80 کیلوگرم وزن دارد و باید پنج کیلوگرم کم کند که به او فشار وارد می‌شود و یا همین مهدی علیاری بخواهد در 98 کیلوگرم کشتی بگیرد که همان وزنش در تیم ‌ملی است با چهار کیلو ارفاق وزن مشکلی نخواهد داشت.

بنا در ادامه گفت‌و‌گو با ایسنا با بیان این که عبدولی به تمرینات تیم ‌ملی باز گشته است، اظها‌ر کرد: او در حال وزنه زدن است و امشب (چهارشنبه) برای مراسمی که در باکو برگزار خواهد شد، به آنجا می‌رود تا حکم کشتی جوانمردانه را دریافت کند.

سرمربی تیم ‌ملی کشتی فرنگی درباره بازدید سجادی، معاون ورزش حر‌فه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان از اردوی تیم ‌ملی نیز، ا‌دا‌مه‌ داد: همه چیز مثبت و عالی بود. او یک مدیر حر‌فه‌ای است و شناخت خوبی از ورزش ایران دارد. از حضور او در تمرینات تیم ‌ملی بسیار خوشحال شدم. یکسری صحبت‌ها در جهت پیشرفت کشتی مطرح شد و کشتی‌گیر‌ان و کادرفنی نیز درخواست های خود را به اطلاع وی رساندند و او نیز قول داد که در اسرع وقت در جلسه‌ای که در کمیته ملی المپیک برگزار خواهد شد به این درخواست‌ها رسیدگی کند. من هم از او همراهی هر‌ چه‌ بیشتر وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک با فدراسیون کشتی و تیم ‌ملی را خواستار شدم.

وی ا‌ضافه‌ کرد‌: به سجادی این امیدواری را دادم که خیالشان از بابت به وجود آمدن شرایط مثبت در تیم ‌ملی راحت باشد، اما امیدوارم که دغدغه‌های مالی کشتی‌گیر‌ان و کادرفنی تیم ‌ملی نیز برطرف شود تا بتوانیم با فراغ بال و آرامش خاطر به فکر موفقیت در المپیک باشیم.

بنا در پایان در پاسخ به این سوال که آیا وضعیت روحی کشتی‌گیر‌ان با ورود او بهتر شده است یا خیر، با خنده گفت: این کشتی‌گیر‌ان اصلا روح ندارند که بخواهیم آن را بهتر کنیم! آنها فقط می‌خواهند مثل شیر با سر توی دیوار بروند، چرا که تمرکز ندارند، ولی من به آنها می گویم باید مثل حمید سوریان با سر به سمت حریفان حمله ور شوند!




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: