جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 14 مهر 1394     
خودروها از مرکز شهر پاریس حذف شدند!

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز، با حذف خودروها و موتورسیکلت ها از هشت لاین معروف ترین خیابان فرانسه در اولین روز بدون خودروی پاریس، صداهای ناهنجار و معمول خودروها و غرش موتورها با صدای چرخ دوچرخه ها، اسکیت ها، خنده کودکان و صدای پیچش باد در درختان جایگزین شد.

 زمانی که Anne Hidalgo، شهردار پاریس ایده اولین روز بدون خودروی پایتخت فرانسه را ارائه کرد، آلودگی هوا در بالاترین سطح قرار داشت.

در ماه مارس سال جاری، آلودگی هوا به قدری بالا رفت که پاریس را تبدیل به آلوده ترین شهر دنیا کرد. در این شرایط دود غلیظ به قدری در شهر وجود داشت که تقریبا تمام نشانه های شهر از جمله برج ایفل را پنهان کرده بود. از آنجا که پاریس آماده می شود تا میزبان کنفرانس تغییرات آب و هوا در سال جاری باشد باید چاره ای برای این مشکل پیدا می شد.

تقلب فولکس واگن در مورد آلایندگی خودروهایش نیز فشار بر دولت فرانسه را برای حل مشکل آلودگی هوا افزایش داد.

در نتیجه شهردار پاریس، Hidalgo تصمیم گرفت مردم شهر را به استفاده کم تر از خودرو و بهره گیری از تجهیزات پاک تشویق کند. وی وعده داده تا سال 2020 استفاده از خودروهای دیزلی را در این شهر ریشه کن کند و تصمیم دارد مناطق بدون خودرو را در حاشیه رود سن نیز گسترش دهد.

اما روز بدون خودروی پاریس نیز خالی از جنجال نبود چرا که این روز کاملا بدون خودرو نبود و در حدود یک سوم از مناطق این شهر آزاد بود. مقامات پس از مذاکره با پلیس تنها توانستند بخش های خاصی از مرکز شهر را و در ساعات 11 صبح تا 6 بعد از شهر بدون خودرو اعلام کنند. در دیگر مناطق این شهر خودروها مجاز به تردد با سرعت 20 کیلومتر بر ساعت بودند.

Hidalgo که این طرح را با کمک شهردارانی دیگر از جمله شهردار بروکسل که پیشگام این ایده بودند اجرا کرد، اظهار داشت: "این طرح نشان داد مردم مجبور نیستند صرفا با خودروی شخصی رفت و آمد کنند و راه های دیگری برای سفرهای درون شهری وجود دارد."




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: