جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 14 مهر 1394     
جمهوری اسلامی باید در اصلاح ساختار اداری اجرایی تجدیدنظر کند

به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران با بیان این که قطبی بودن فقر و غنا در کشور برای ما تهدیدی جدی است ،گفت: جمهوری اسلامی باید در اصلاح ساختار اداری اجرایی تجدید نظر کند.

محمدباقر قالیباف امروز در نخستین کنفرانس بین‌المللی برنامه ریزی و توسعه شهری که در مرکز همایش کتابخانه ملی ایران برگزار شد ،با بیان اینکه شرایط امروز ما در دهه‌های اخیر و در قرن بیست و یک مختلف است، اظهار کرد: موضوعات ما در جوامع مختلف با گرایش و سابقه‌ای به سرعت در حال تغییر و تحول است.

وی با بیان اینکه اگر موضوعاتی مثل دسترسی اطلاعات فناوری و تکنولوژی شکاف‌ها را پر کرده است، افزود: امروزه اطلاعات دیگر در اختیار یک قشر و کسانی که در رأس قدرت هستند نیست چرا که ما یک جامعه شبکه‌ای شده‌یم و تغییر و تحولات در عرصه‌های مختلف زندگی ما به سرعت در حال پیشرفت است و پشت سر هم اتفاق می‌افتد.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه شرایط جامعه ما باعث شده که به اطلاعات دسترسی آسان‌تری پیدا کنیم، تصریح کرد: این آگاهی‌ها، آینده را برای ما پیچیده‌تر و ناشناخته‌تر کرده چرا که آینده قابل پیش بینی نیست و شرایطی که بر جامعه حاکم شده تهدیدی برای ماست.

قالیباف با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مهم و جدی شهر ما محیط زیست است، یادآور شد: خیلی از صابحنظران معتقدند که قرن بیست و یک، قرن شهرهاست و ما در اواخر دهه سوم و ورود به دهه چهارم قرن بیست و یک بی‌شک جمعیت جهان در بخش مربوط به شهرنشینی از ۵۰ درصد عبور خواهد کرد ،اما این در حالی است که کشورهای در حال توسعه شرایط متفاوتی نسبت به ما دارند چرا که امروزه ۷۱ درصد جمعیت ایران شهرنشین هستند و این نشان می‌دهد که در نیمه اول قرن بیست و یک نسبت شهرنشینی به روستانشینی غلبه پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه تولید در همه بخش‌ها از جمله ثروت، قدرت و منزلت در همه مکان‌ها اتفاق می‌افتد مخصوصاً جاهایی که مردم و انسان‌ها حضور دارند، گفت: شهرهایی که هم از قدرت، ثروت و منزلت برخوردار هستند، هم برای ما فرصت و هم تهدید محسوب می‌شوند.

شهردار تهران با بیان اینکه امروزه خلاقیت و نوآوری نسبت به منابع گازی و نفتی ما افتخار است یادآور شد: مهم‌ترین سرمایه جوامع هستند.

قالیباف اضافه کرد: شهر‌ها از نظر تراکم و مهاجرت، ‌محیط زیست آلودگی‌های مختلف، حاشیه‌نشینی، افزایش آسیب‌های اجتماعی، بی‌هویتی جوانان شهری برای ملت‌ها و کشوری که با باورهای اسلام زندگی می‌کند و دوقطبی بودن مانند فقر و غنا تهدید محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تبعیض در شهر‌ها احساس بدی را برای مردم در شهر‌ها به وجود می‌آورد، تصریح کرد: ما باید به یک نظام برنامه‌ریزی کاملاً هوشمند و اثربخش و همچنین آینده‌نگر توجه کنیم چرا که اگر توجه نکنیم با چالش‌های زیادی مواجه می‌شویم.

شهردار تهران تأکید کرد: اگر جمهوری اسلامی در اصلاح ساختار اداری اجرایی خود تجدیدنظر نکند و تفکیک کار ملی و محلی را انجام ندهد و همچنین امورات تولی‌گری و تصدی‌گری را از هم جدا نکنیم بی‌شک ما به یک پیشرفت پایدار دسترسی پیدا نخواهیم کرد و با فساد اداری و اقتصادی هم نمی‌توانیم مبارزه کنیم.

وی با بیان اینکه ما در شهرداری تهران در دهه گذشته به دو نکته مهم توجه کردیم و رویکرد خود را بر اساس فرهنگی اجتماعی گذاشتیم، افزود: شهرداری باید از یک سازمان خدماتی به یک نهاد اجتماعی تبدیل شود و ما برای تحقق این امر مصمم هستیم چرا که تجربه دنیا این را به ما دیکته می‌کند.

شهردار تهران با اشاره به اینکه شهر تهران یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای دنیا است، تأکید کرد: ارتقای روشی در شهرداری، ارتقای فرهنگ مردم است و امروزه زیرساخت‌های حمل و نقل و غیره با تمام قدرت انجام می‌شود چرا که ما در حوزه حمل و نقل عمومی و در مرحله بزرگراهی ما همه پروژه‌های ۱۴۴۰ را تکمیل کرده‌ایم.

قالیباف با بیان اینکه در حوزه بهبود زندگی ما تهران ما به ۱۷۵ محله تقسیم کرده‌ایم، تصریح کرد: همه محله‌ها شورایاری محله دارند و این مسئله مهمی است چرا که امروزه مردم پایتخت خود محله خود را اداره می‌کنند و این پایه‌گذار مسائل فرهنگی و اجتماعی است.

وی با بیان اینکه امروزه ۱۷۰ کیلومتر مترو به بهره‌برداری رسیده است، یادآور شد: این رقم تا سال ۹۶ به بیش از ۲۴۰ کیلومتر خواهر رسید، این در حالی است که در طول سال‌های گذشته ۳۴ کیلومتر خط مترو داشته‌ایم.

شهردار تهران با اشاره به توجه شهرداری تهران به خطوط بی. آر. تی و حمل و نقل پاک اضافه کرد: همه تاکسی‌ها به تاکسی‌های هیبریدی تبدیل خواهند شد و ما تلاش می‌کنیم هر ماه چندین تاکسی هیبریدی را وارد حمل و نقل کنیم و همچنین LEZ توجه کنیم.

قالیباف با بیان اینکه ما در صورتی می‌توانیم یک شهر مدرن و پیشرفته داشته باشیم که عاری از فقر و مزین به تکریم باشد و در راستای تمدن ایرانی اسلامی حرکت کنیم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: