جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 21 خرداد 1393     
ابتکار از تصویب لایحه‌ هوای پاک حداکثر تا هفته آینده خبر داد

 

به گزارش شهرداری نیوز،دکتر معصومه ابتکار در مراسم افتتاح مرکز پالایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد، گفت:‌ لایحه هوای پاک آخرین مراحل کاری خود را کمیسیون بودجه بندی دولت می‌گذراند و حداکثر تا دو هفته آینده به تصویب خواهد رسید.

بر اساس تصویب این لایحه یک قانون جامع و روزآمد با کارایی بسیار بالا برای کنترل آلودگی هوا تدوین شده است که بر اساس این قانون وظایف تمامی نهاد‌ها در کنترل آلودگی هوا مشخص و بر استفاده از سوخت‌های پاک، فناوری‌های جدید و راهکار‌های علمی تاکید شده است. 

وی با بیان اینکه دولت یازدهم نگاه خوبی به فعالیت‌های محیط زیست در بخش کاهش آلودگی و بهینه‌سازی مصرف دارد، خاطرنشان کرد: در این راستا، وزارت نفت با حذف بنزین پتروشیمی و عدم عرضه آن و همچنین ارائه بنزین و گازوئیل استاندارد پیشگام در کمک به سازمان محیط زیست شده است. 

معاون رییس‌جمهور با ابراز خرسندی از توجه ویژه دکتر روحانی و دولت تدبیر و امید به محیط زیست ادامه داد: خوشبختانه دولت در بحث محیط زیست مصمم و جدی است و همه بخش‌ها و دستگاه‌های وزارتی و دولتی با قاطعیت در این زمینه گام برداشته‌اند و ما قطعا باید توسعه پایدار را به مفهوم رشد اقصادی، رشد فعایت‌های صنعتی و شهری بدون آسیب به محیط زیست به ارمغان بیاوریم. 

رییس سازمان محیط زیست تصریح کرد: در قانون بودجه سال 93 و در بخش مربوط به یارانه‌ها اعتباراتی جهت حمایت از حمل و نقل عمومی و خارج کردن خودرو‌های فرسوده به ویژه در بخش همگانی در نظر گرفته شده است. 

ابتکار افتتاح مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد را برای نخستین بار در کشور اقدام بسیار مفید و کارآمدی دانست و گفت: افتتاح این مرکز یک هم‌پیمایی بین شهرداری و دولت است که اثرات بسیاری خوبی را به دنبال دارد و باید از افتتاح این مرکز یک الگوسازی مستمر در بخش ملی برای سایر شهر‌ها داشته باشیم . 

وی از مسوولان مشهد خواست تا در بازه پیش رو کارگروه آلودگی هوا را بر اساس برنامه مصوب دولت، قانون هوای پاک و برنامه‌ی شهری خود مشهد بازنگری و آماده اجرای مجدد کنند. 

معاون رییس‌جمهور تصریح کرد: راه‌اندازی این مرکز سبب همکاری و هم‌افزایی با پشتوانه دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و .. می‌شود و امیدواریم که شاهد ارتقا، استمرار و پیشرفت‌ فعالیت‌های مرکز و در راستای آن شاهد افزایش کیفیت زندگی شهروندان مشهد باشیم. 

ابتکار آلودگی صوتی، آلودگی نوری، آلودگی امواج مغناطیسی و آب را از دیگر آلودگی‌ها دانست و بر لزوم توجه جدی در جهت کاهش آن‌ها تاکید کرد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: