جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 13 مهر 1394     
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:
دولت باید برای برون رفت از وضعیت کنونی حمل و نقل عمومی اقدامات اساسی انجام دهد

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ورود تاکسی های هیبریدی به ناوگان حمل و نقل عمومی و بازگشایی مراکز علمی و دانشگاهی در خصوص لزوم توسعه حمل و نقل عمومی که توام با عدم پرداخت سهم 50 درصدی دولت در این حوزه است گفت: بنده بعید می دانم که دولت در شرایط کنونی برای انجام چنین پروژه های مهمی و توسعه حمل و نقل عمومی بتواند پرداخت هایی داشته باشد.

ابراهیم نکو در ادامه به خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز گفت: اعتبارات تخصیص یافته به این حوزه کافی نیست مگر اینکه بخش خصوصی و یا بخش هایی مثل شهرداری بتوانند این هزینه ها را پرداخت کنند زیرا آنها ، هم مطمئن تر هستند و هم می توانند این فعالیت ها و پروژه ها را هرچه سریعتر به بهره برداری برسانند.

وی در ادامه سخنانش گفت: دولت با توجه به شرایطی که در حال حاضر دارد همان 50 درصد  سهم خود را نیز نمی تواند پرداخت کند ولی باید یک راه حل درست و مناسب را جایگزین این موضوع کند، اینکه ما بگویم دولت نسبت به این موضوع بی تفاوت است درست نیست ، برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا در فصلی که با بازگشایی مراکز علمی و فرهنگی هم مصادف شده است انجام این کار را سخت تر کرده است .

نماینده مردمان بهارستان و رباط کریم در ادامه افزود:دولت باید برای برون رفت از این وضعیت اقدامات اساسی را انجام دهد ، اما متمرکز شدن در این رابطه برای مرکز شهر به نظر بنده مشکلی را حل نخواهد کرد .

نکو در پایان تاکید کرد : بهترین راه حل ممکن برای مقابله با این مشکلات بهره برداری و توسعه هرچه بهتر و بیشتر خطوط ریلی درون شهری است که بهره برداری از خط 3 نمونه ای از این کار بود که توانست بار بیشتری از ترافیک تهران را کم کند و باید به این موضوع توجه بیشتری شود .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: