جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 12 مهر 1394     
امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران و شیراز

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، مدیر روابط عمومی و بین الملل شهرداری شیراز از امضای تفاهم نامه همکاری علمی، آموزشی و تحقیقاتی بین مدیران عامل سازمان‌های مدیریت پسماند شهرداری‌های تهران و شیراز در شیراز خبرداد.

هاشم مظاهری زاده گفت: شهرداری شیراز در روزهای هشتم و نهم مهرماه ۱۳۹۴ میزبان بیست و چهارمین نشست مدیران روابط عمومی و بین الملل شهرداری های کلانشهرهای کشور و مدیران روابط عمومی سازمان های مدیریت پسماند این شهرها بود که در این نشست تفاهم نامه همکاری علمی، آموزشی و تحقیقاتی به امضای مدیران عامل سازمان‌های مدیریت پسماند شهرداری‌های تهران و شیراز رسید.

وی به تشریح برنامه های کاربردی اجرایی این نشست پرداخت و تاکید کرد: خوشبختانه با همکاری و هماهنگی های به وجود آمده بین شهرداری شیراز و دبیرخانه شهرداری کلانشهرهای کشور و اعضای کمیته نشست روابط عمومی ها، علاوه بر برگزاری نشست های تخصصی و بازدید از امکانات و پروژه های عمرانی، خدماتی و شهری شهرداری شیراز، هم اندیشی مناسبی بین شرکت کنندگان در بیست و چهارمین نشست کمیته روابط عمومی شهرداری های کلانشهرهای کشور در سومین حرم اهل بیت(ع) شکل گرفت.

مظاهری زاده افزود: نشست دو روزه کمیته روابط عمومی های شهرداری های کلانشهرهای کشور در مراسم افتتاحیه با حضور و سخنرانی رئیس شورای اسلامی شهر شیراز همراه شد و ضمن تقدیر از مدیران سابق روابط عمومی های کلانشهرهای قم، اصفهان و رشت، تفاهم نامه ای بین سازمان های مدیریت پسماند شهرداری شیراز و تهران با هدف ایجاد توسعه همکاری های علمی، آموزشی و تحقیقاتی با استفاده از تمامی منابع طرفین اعم از نیروی انسانی، فنی و بانک اطلاعاتی منعقد شد.

به گفته وی بازدید از اماکن تاریخی، مذهبی، گردشگری، بازدید از سایت پسماند و نشست تخصصی مدیریت پسماند، نشست اصلی کمیته مشترک روابط عمومی و بین الملل کلانشهرها، کارگاه تخصصی مدیران روابط عمومی سازمان های مدیریت پسماند، کارگاه آموزشی مشترک مدیران روابط عمومی و بین الملل شهرداری های کلانشهرها و مدیران روابط عمومی سازمان های مدیریت پسماند، بازدید از سطح شهر شیراز از عمده برنامه های اجرایی در نشست دو روزه کمیته روابط عمومی شهرداری های کلانشهرهای کشور در سومین حرم اهل بیت(ع) بود که با همکاری و همراهی مشترک عوامل اجرایی در سازمان های مختلف شهرداری شیراز و شورای اسلامی شهر انجام شد.

مدیر روابط عمومی و بین الملل شهرداری شیراز ادامه داد: در نشست تخصصی مدیران روابط عمومی کلانشهرها علاوه بر پیگیری مصوبات گذشته، موضوع پیگیری و توسعه ارائه خدمات الکترونیک توسط روابط عمومی ها و محورهای «ارتباطات و توسعه شهری»، «روابط عمومی الکترونیک «و «اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به شهروندان با هدف توسعه مشارکت عمومی» به منظور ارتقای سطح فعالیت روابط عمومی‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مظاهری زاده تبادل نظر درخصوص چارت سازمانی روابط عمومی ها را از دیگر موارد مطرح شده در این نشست عنوان کرد و گفت: در این نشست پیشنهاد شیراز برای در اختیار قرار دادن تجارب به ویژه در حوزه روابط عمومی الکترونیک و همچنین تجربه شیراز در زمینه سامانه یکپارچه جشنواره ها مطرح شد.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین طرح ریزی و تحلیل پرتال جامع کلانشهرها به عنوان کانال اصلی ارتباط روابط عمومی کلانشهرها و تلاش های صورت گرفته توسط دبیرخانه کلانشهرهای کشور مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر روابط عمومی و بین الملل شهرداری شیراز اظهار داشت: همچنین با توجه به تلاش های صورت گرفته توسط شهرداری کلانشهر کرج، در این نشست دو روزه از نشریه الکترونیکی «ایران شهر» که زمینه ساز هماهنگی و اطلاع رسانی جامع میان روابط عمومی شهرداری های کلانشهرهای کشور می شود، رونمایی شد که خوشبختانه شهرداری شیراز در این حوزه موفق شد بیشترین اخبار و اطلاعات برون سازمانی را در میان کلانشهرها در اختیار این نشریه قرار دهد و از این منظر مورد تقدیر قرار گرفت.

مظاهری زاده همچنین به موضوع برگزاری کارگاه آموزشی در حوزه مدیریت پسماند و در حاشیه بیست و چهارمین نشست کمیته روابط عمومی شهرداری های کلانشهرهای کشور اشاره کرد و گفت: حوزه پسماند به عنوان یکی از با اهمیت ترین بخش های خدماتی شهرداری، همواره مورد توجه روابط عمومی ها در شهرداری های کلانشهرها قرار می گیرد و از همین رو در حاشیه این نشست، کارگاه آموزشی روابط عمومی سازمان های مدیریت پسماند در زمینه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به شهروندان برگزار شد.

وی افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور مدیران روابط عمومی و بین‌الملل و مدیران روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری کلان‌شهرهای کشور از دیگر برنامه‌های درنظر گرفته شده در حاشیه این نشست دو روزه بود.

مدیر روابط عمومی و بین الملل شهرداری شیراز ادامه داد: در این کارگاه‌های آموزشی، موضوعات «ارتباطات و مدیریت شهروندی»، «ارتباطات و توسعه شهری» و «سواد رسانه‌ و رابطه آن با سواد شهروندی» توسط دکتر سیدمحسن بنی‌هاشمی، از اساتید حوزه ارتباطات، مطرح شد.

مظاهری زاده همچنین از برگزاری نشست آتی کمیته روابط عمومی شهرداری های کلانشهرهای کشور در دی ماه جاری و در شهر اصفهان خبر داد و گفت: در راستای هم افزایی و تبادل دانش و تجربه بین کلانشهرها در زمینه فعالیت های بین المللی و اهمیت بهره برداری بهینه از ظرفیتهای دیپلماسی شهری برای توسعه اقتصاد و گردشگری شهری و همچنین آماده سازی و زیباسازی شهرها برای ایام نوروز و ورود گردشگران، نشست بعدی با حضور با حضور مدیران روابط عمومی و بین الملل، مسئولان بخش بین الملل و مدیران روابط عمومی مدیریت زیباسازی برگزار شود.

وی افزود: مقرر شد در بیست و پنجمین نشست کمیته روابط عمومی شهرداری کلانشهرهای کشور که با حضور مدیران روابط عمومی و بین الملل، مسئولان بخش بین الملل و مدیران روابط عمومی مدیریت زیباسازی، به میزبانی اصفهان در دی ماه ۹۴ برگزار می شود، درخصوص بودجه بندی و اختصاص بودجه به روابط عمومی ها تبادل نظر شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: