جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 12 مهر 1394     
رعایت حریم خط سفید، تکریم حقوق شهروندی است

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، رئیس مرکز آموزش سازمان تاکسیرانی معتقد است: در صورتی که رانندگان تاکسی ها با آموزش ملزم به رعایت خط سفید شوند، گام اساسی در فرهنگ سازی این اصل برداشته شده است. چرا که بخش اعظمی از خودروهای سطح شهر را تاکسی ها تشکیل می دهند و در واقع حرکت خودروها بین خطوط سفید موجب انضباط ترافیکی، کاهش آلودگی هوا، کاهش ترافیک و ارتقای فرهنگ نظم، انضباط و قانون گرایی می شود.

حسن اشتری با بیان اینکه 80 هزار تاکسیران آموزش خط سفید دیده اند گفت: هدف از اجرای پروژه ارتقای فرهنگ ترافیک با محوریت تبلیغ، ترویج و نمادسازی با زبان هدایت است. تاکسیران ها به عنوان اولین گروهی که ارتباط مستقیم با شهروندان دارند، باید آموزش های لازم در خصوص تکریم و شناخت نیازهای آن ها به صورت کاربردی و تاثیرگذار ببینند تا بتوانند تعامل خوب و مثبتی با مردم برقرار کنند.

وی در ادامه در خصوص اجرای موفق پروژه خط سفید، اظهارکرد: آموزش مربوط به راننده های تاکسی در راستای کمپین آسمان آبی و زمین پاک از مجموعه اقدامات و برنامه های الویت دار شهرداری تهران در سال جاری است. این طرح در دو حوزه معاونت حمل و نقل ترافیک با موضوع خط سفید و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی صورت می گیرد.

رئیس مرکز آموزش تاکسیرانی با بیان این که در حال حاضر روزانه 80 هزار تاکسی در تهران وجود دارد که این تعداد تاکسی 4.5 میلیون مسافر را در شهر جا به جا خواهند کرد. در این راستا تاکسیرانان را در جهت نظم و انضباط شهری تاثیرگذار خواهند بود.

رئیس مرکز آموزش تاکسیرانی با بیان اینکه بسیاری از کارشناسان معتقدند که نهادهای مسئول هم چون شهرداری و پلیس راهور باید نسبت به اجرایی شدن این طرح در سطح معابر اقدامات لازم را انجام بدهند و سپس از رانندگان بخواهند تا مطابق قوانین جدید تردد کنند.

اشتری ادامه داد: به این جهت شهرداری در مناطق مختلف با بهسازی آسفالت، بهسازی و نوسازی ایستگاه های اتوبوس، رفع اشکالات و اجرای صحیح خط کشی ها، نصب تابلو، تصحیح علائم افقی و عمودی، بازسازی مسیر دوچرخه سواری و احداث مسیرهای امن پیاده رو و نصب دوربین های نظارتی قصد دارد به این مهم دست پیدا کند.

تاکسیرانان باید پیشتاز رعایت قانون در حریم خط سفید باشند

بنابراین گزارش، میثم مظفرمدیرعامل سازمان تاکسیرانی با بیان اینکه تاکسیرانان باید پیشتاز در رعایت قانون حریم خط سفید باشند و به عنوان الگوی سایر شهروندان مورد توجه قرار بگیرند، تصریح کرد: خط سفید از مهمترین اهداف آموزشی تاکسیرانان است که در تلاشیم تا وارد عمل شویم.

وی آموزش به رانندگان تاکسی در راستای آسمان آبی و زمین پاک و خط سفید را از مجموعه اقدامات و برنامه های الویت دار شهرداری تهران در سال جاری دانست و گفت: فرهنگ سازی در استفاده از خط سفید می تواند زمینه ساز رفتارهای مثبت شهروندی در آینده شود.

مظفر آشنایی تاکسیرانان پایتخت با قوانین و مقررات عبور و مرور شهری و همچنین برگزاری دوره های آموزشی خط سفید را از مهمترین اهداف آموزشی سازمان تاکسیرانی دانست و اظهار کرد: ما تلاش داریم ابتدا از طریق فرهنگ سازی و آموزش تاکسیرانان وارد عمل شده و سپس از طریق اهرم ها و مکانیسم های نظارتی همچون مرکز کنترل نظارت هوشمند اقدام کنیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی بر همکاری پلیس راهور نسبت به فرهنگ سازی با هدف ایجاد رفتارهای صحیح ترافیکی به ویژه در حوزه رعایت حریم خط سفید تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با ارائه آموزش به بیش از 50 هزار تاکسیران در اجرای پروژه خط سفید گام بلندی برداشته است، خاطرنشان کرد: این دوره ها در مرکز آموزش علمی کاربردی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرتهران به منظور تشریح روند و چگونگی برگزاری دوره های آموزشی خط سفید ویژه تاکسیرانان برگزار شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: