جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 12 مهر 1394     
برف روبی با خودروهای تخصصی به جای نمک پاشی بر سطح یخ زده خیابان ها

به گزارش گروه اخبار مناطق 22 گانه شهرداری نیوز،مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند و رئیس کمیته برف روبی 8 منطقه شهرداری تهران با بیان اینکه محیط زیست شهری نیازمند حمایت است، از تجهیز ناوگان تخصصی برای بهبود کیفیت خدمات شهری خبر داد و گفت: با توجه به بارش برف و باران در ایام پاییز و زمستان و ضرورت جلوگیری از مصرف نمک، استفاده از خودروهای تخصصی، یکی از راه هایی است که می تواند آسیب کمتری به محیط زیست شهری وارد کند.

حسین جعفری با بیان اینکه استفاده از خودروهای تخصصی حین بارش برف و باران در پایتخت، جایگزین خوبی برای استفاده از نمک است، افزود: استفاده از خودروی تخصصی براساس پارامتر( آب و هوا و سطح پایش) می تواند میزان مصرف نمک را کاهش می دهد.

وی ضرورت استفاده از این خودروهای تخصصی در مناطق برف گیر و پربارش را لازم دانست، اظهار کرد: محلول پایش نمک که بخشی از تجهیزات این خودروهاست، می تواند سطح نمک مورد استفاده در زمان های یخ زدگی خیابان ها را کاهش دهد و همچنین استفاده از مواد یخ زدایی نمک، یکی از مزیت های استفاده از این خودروهاست چرا که سبب جلوگیری از خسارت به محیط زیست شهری می شود.

جعفری در ادامه تصریح کرد: در سال جاری سعی کردیم متناسب با بارش بارندگی و برف در پایتخت، سفارش این خودروها را داشته باشیم و اگر مشکلی در خصوص بارش باران و برف در کشور وجود داشته باشد ما هم بتوانیم مشکلات را از قبل پیش بینی و مرتفع سازیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، با بیان اینکه ما سعی کرده ایم با «فرآیند مهندسی معکوس» در ایران با بخش خصوصی استفاده از این ماشین سازی را در کشور مهیا کنیم، یادآور شد: استفاده از این ماشین های لجن کش و لایروبی تخصصی، می تواند در کمترین زمان، بیشترین بهره وری را داشته باشد.

جعفری در ادامه از توافقی که با وزارت بهداشت آموزش پزشکی درخ صوص پسماندهای بیمارستانی صورت گرفته است خبر داد و خاطرنشان کرد: براساس این توافق، ماشین هایی درخصوص حمل این پسماندها، سفارش داده شده، که حمل این پسماندها با آخرین فن روز دنیا تولید می شود.

کمیته برف روبی، برای ساماندهی وضعیت شهر در ایام بارش برف و باران تشکیل می شود که شامل معاونان هشت منطقه شهرداری تهران و با حضور معاونان شهری مناطق، معاون خدمات شهری شهرداری تهران و مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در مناطق 1 تا 6 و 21 و 22 تشکیل می شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: