جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 12 مهر 1394     
شناسایی 140 گذرنامه مسروقه ایرانی

ایسنا: سردار مسعود رضوانی در چهارمین نشست تخصصی پلیس بین‌المللی ناجا با قضات و کارشناسان قضایی که همزمان با دومین روز هفته نیروی انتظامی برگزار شد، اظهار کرد: سامانه «مایند» یکی از ابزارهای سازمان اینترپل است که در آن حدود 600 میلیون رکورد به ثبت رسیده و با استفاده از آن گذرنامه‌های مفقود شده و مسروقه مورد شناسایی قرار می‌گیرند. جمهوری اسلامی ایران نیز همکاری و عملکرد قابل توجهی با این سامانه جهانی داشته است. به طوری که در شش ماهه امسال این سامانه را در تمام مرزها و گذرگاه‌های مرزی کشور فعال کرده‌ایم و بیش از 750 هزار استعلام از بانک اطلاعاتی SLTD انجام شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 140 گذرنامه مفقود و مسروقه از 15 کشور جهان نیز شناسایی شده است، گفت: همچنین با استفاده از این سامانه، استفاده‌کنندگان از گذرنامه‌های مسروقه و مفقوده را به کشورهای مبدا دیپورت کرده‌ایم.

رییس پلیس بین‌الملل ایران در مورد اقدامات انجام شده در زمینه شناسایی و مجرمان در خارج از کشور نیز اظهار کرد: در دو سال گذشته همکاری خوبی میان جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورها برقرار بوده و بیش از 20 تن از مجرمان ایرانی به کشور بازگشت داده شده‌اند.

به گفته رضوانی، در این مدت 15 تن از اتباع خارجی در ایران دستگیر شده و به کشورهای مورد درخواست تحویل داده شده‌اند.

رییس پلیس بین‌الملل ایران با بیان اینکه پلیس بین‌الملل توانسته بیش از 50 درصد افراد تحت تعقیب را در مرزها شناسایی و دستگیر کنند، گفت: برخی از این افراد نیز پرونده‌شان منجر به مصالحه شده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: