جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 12 مهر 1394     
پروژه خط 3 مترو یک مدل جدید بود

ساخت مترو کار عمرانی نیست

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،مدیرعامل متروی تهران عصر امروز در حاشیه آیین تجلیل از 100 نفر ازعوامل ساخت خط 3 مترو، با بیان اینکه ساخت مترو کار عمرانی و اتوبان نیست، تصریح کرد: در ساخت مترو یکسری صنعت جمع آوری می شود و به شکل ریلی درمی آید که مترو ساخته شود که در این میان نمی توان گفت این کار عمرانی نیست.

هابیل درویش پروژه خط 3 مترو را با 37 کیلومتر دشوار دانست واظهار کرد: ساخت این خط مترو به دلیل عبور از مسیرهای قدیمی دشوار بود. این پروژه را باید الگوی خود در پروژه های بعدی همچون فرودگاه قراردهیم.

وی که خط 3 متروی تهران را عامل پیدایی مصداق اقتصاد مقاومتی در مترو دانست، با اشاره به اینکه 5 هزارنفراعم از پیمانکار، مجری طرح ، کارگران و ...در ساخت خط 3 متروی تهران به طور شبانه روزی مشغول بودند، گفت: روزانه یکسری کار به این افراد محول و درپایان شب تحویل گرفته می شد.

مدیرعامل شرکت متروی تهران در خصوص افزایش مسافران در مترو عنوان کرد: نیمه شمالی خط سه مترو تهران از اول مهرماه با افزایش ساعت سرویس دهی، سطح خدمات خود رابه مسافران را افزایش داده است.

بنابراین گزارش، کتیرایی نماینده پیمانکاران خط 3 متروی تهران درادامه با بیان اینکه خط 3 مترو با 37 کیلومتر جنوب غرب تهران را به شمال غرب وصل می کند، تصریح کرد: این خط از بزرگراه آزادگان آغاز می شود تا میدان راه آهن- خیابان شهیدبهشتی- بزرگراه صیاد شیرازی- بزرگراه ارتش و در مسیر انتهایی خود به شهرک قائم می رسد.البته با خط 1 واقع در میدان تجریش تلاقی دارد.

وی تعداد ایستگاه های خط 3 متروی تهران را 27 ایستگاه با فاصله 1500 متر دانست و افزود: عمق ایستگاه ها 45 متر است که در ایستگاه انتهایی به 65 متر می رسد.

کتیرایی در ادامه پروژه خط 3 را الویت خط متروی تهران در سال 93 دانست و خاطرنشان کرد: درآن زمان پیشرفت این پروژه 17 درصد بود و درحال حاضر شاهد مسافرگیری این خط هستیم.

وی با بیان اینکه درحال حاضر 4 ایستگاه شهیدبهشتی، شهید زین الدین، نوبنیاد و قائم به بهرهبرداری رسیده است، خاطرنشان کرد: ایستگاه چهارراه قصر وخواجه عبدالله انصاری تا آبانماه و 13 ایستگاه بهمن ماه به بهره برداری می رسد.

گفتنی است، آیین تجلیل از 100 نفر از عوامل ساخت خط 3 متروی تهران با حضور امرودی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و بوربور معاون وزیر دادگستری برگزار شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: