جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 11 مهر 1394     
نهاد شورایاری در محلات شهر تهران الگوی سایر کلانشهر‌ها است

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز، به اعتقاد، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران نهاد شورایاری در محلات شهر تهران الگوی سایر کلانشهر‌ها است.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در جلسه ای با دبیران شورایاری های منطقه 4 و معاونین و شهرداران نواحی منطقه 4 با تاکید بر اینکه نهاد شورایاری ها حلقه اتصال مردم و شورای شهر تهران هستند، اظهار داشت: این نهاد برای اولین بار در شهر تهران از سوی شورای اول وحمایت های شوراهای دوم و سوم و بویژه شهردار تهران ایجاد شد و نهاد شورایاری ها توانست مقبولیت ایجاد کند و به جایگاه رفیعی رسید. مردم با حضور در شورایاری ها و گرفتن جایگاه در این شوراهای محلی مسئولیت پذیر می شوند و مسائل و مشکلات خود را به دست خودشان حل می کنند.

وی ادامه داد : ما انتخابات گذشته شورایاری محلات شهر تهران را در مقیاس انتخابات ملی کشور برگزار کردیم و شاهد حضور تمامی نهادهای حکومتی و علاقه آن ها برای تاثیرگذاری در این نهاد بودیم . حتی نمایندگان مجلس به انتخابات شورایاری ها ورود جدی داشتند به نحوی که قرار بود نظارت بر انتخابات شورایاری ها را بر عهده بگیرند . حمایت های دولت و طرح موضوع عدم برگزاری انتخابات شورایاری ها موجب شد رییس جمهور محترم دستور حمایت از این انتخابات را به وزیر کشور و استاندار تهران ابلاغ نمایند و توانستیم انتخابات خوبی را برگزار کنیم .

سالاری افزود:  البته ما در حال بررسی مجموعه مشکلات و چالش های برگزاری انتخابات شورایاری ها هستیم و بزودی تحت عنوان یک کارنامه یا عملکرد به مسئولین مرتبط ارائه خواهیم داد و امیدواریم تمامی کسانیکه با رای مردم بعنوان نمایندگان مردم در شورایاری ها انتخاب شدند بتوانند از این جایگاه در جهت حل مشکلات محلات شهر تهران و تعامل با بدنه شهرداری تهران این جایگاه را همچنان رفیع نمایند چراکه ما اکنون شاهد حضور اعضای شورای شهر سایر کلانشهرها در تهران برای تعمیم و ایجاد شورایاری در آن شهرها هستیم . اجرای الگوی شورایاری های شهر تهران را در سایر شهرهای کشور امری ضروری است و این الگو می تواند در سراسر کشور اجرایی شود.

در این جلسه مهم ترین موضوعاتی که از سوی شورایاران مطرح گردید و مسئولین شهرداری منطقه 4 و سایر ادارات مربوطه گزارش دادند مربوط به حوزه های آب و فاضلاب ، پلیس راهور ، تیرهای برق ، علمک های گاز و... بود که قرار شد از جانب مسئولین مربوطه مورد پیگیری و رفع مشکلات قرار گیرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: