جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 11 مهر 1394     
حضورجت لی درمسابقات ووشوی جهان

ایسنا: این هنرپیشه نامدار سینمای جهان در مسابقات جهانی اندونزی، یکی از مدالهای قهرمانی را اهدا خواهد کرد و همچنین در کنار هواداران حضور خواهد یافت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ووشو،"جت لی" که در سن یازده سالگی فعالیت در ووشو را آغاز کرد، عضو اصلی تیم ووشوی پکن است که در طول زندگی ورزشی خود، پنج بار قهرمان ملی چین شده است.

وی با تیم ملی ووشوی چین به ده ها کشور مسافرت کرده و در سال 1974 به ایالات متحده امریکا رفت و در آنجا بر روی چمن محوطه کاخ سفید برای رئیس جمهور "ریچارد نیکسون" حرکات نمایشی ووشو را اجرا کرد.

"جت لی" با کناره گیری از ووشو در سن جوانی، اولین حضور خود در سینما را با فیلم "معبد شائولین" در سال 1983 رقم زد و خیلی زود یکی از معروفترین ستاره های سینمای هنگ کنگ شد.

در ادامه وی به هالیود رفت و در فیلم های " Lethal Weapon 4" و " The Mummy"ظاهر شد. جت لی برای نقش خود در فیلم "ژانگ ییمو" نیز به عنوان قهرمان از او یاد می شود.

او همراه با ابر ستاره گانی همچون بروس لی و جکی چان ووشو را در سراسر جهان گسترش داد و زندگی خود را به ترویج این ورزش اختصاص داد.

جت لی که از سال 2008 به عنوان سفیر فدراسیون جهانی ووشو منصوب شده است، بنیادی را در در اختیار دارد که برای امداد رسانی به مردم چین با صلیب سرخ چین همکاری دارد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: