جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 21 خرداد 1393     
سختگیری برای صدور کارت های اعتباری حمل و نقل لازم نیست

 به گزارش شهرداری نیوز، محسن سرخو رییس کمیته حمل و نقل شورا در ابتدای جلسه با شاره به نابسامانی در ارائه کارت های مترو خطاب به مسوولان حمل و نقلی شهرداری تهران که در جلسه حضور داشتند گفت:در سیستمی که ثبت نام کارت ها صورت می گیرد اشخاص نمی توانند مواردی که شامل تخفیف می شود را ثبت کنند بنابراین بدون تخفیف این کارت ها را دریافت می کنند. 

وی اظهار داشت: اگر قرار است خدمتی به مردم شود سختگیری بیش از حد در اجرا لازم نیست باید سهل تر با این موضوع رفتار شود. 

رییس کمیته حمل و نقل شورا علت به وجود آمدن این مشکلات را  عدم اطلاع رسانی صحیح و به موقع حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک دانست  و اظهار داشت: معاونت حمل ونقل می تواند به کسانی که تخفیف شامل حالشان می شود اطلاع رسانی کند که مشکلشان برای مثال تا 20 روز آینده حل خواهد شد اگر چنین اتفاقی بیافتد دیگر کسی اعتراض نخواهد کرد. 

*11 هزار نفر کارت سالانه مترو دریافت کردند

حجت اله بهروز قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن توضیحاتی در این زمینه اظهار داشت: مهمترین بخش صدور کارت های سالانه بخش احراز هویت است که مفصل در جلسات شورا روی آن بحث شده است خوشبختانه با تجربه ای که در سال های قبل در مورد جانبازان و کارت های منزلت داشته ایم از زمانی که به ما ابلاغ شد شروع به کار کردیم یکسری از افراد وجود دارند که تحت پوشش بهزیستی هستند ولی متاسفانه بهزیستی اطلاعات مناسبی از این افراد ندارند به عبارت دیگر سازمان بهزیستی کارت های بهزیستی را تمدید نکرده است که امیدواریم این مشکل حل شود. 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تا کنون 11 هزار نفر کارت های سالانه را دریافت کرده اند امیدواریم تا آخر خرداد ماه این ثبت نام ها تمام شود. 

همچنین در ادامه جلسه چگونگی تخصیص اعتبارات بودجه سال 92 و متمم بودجه سال 92 به تفکیک شرکت های زیر نظر شهرداری (مترو، بهره برداری مترو، اتوبوسرانی، تاکسیرانی) مورد بررسی قرار گرفت. 

سرخو بیان کرد:  علاوه بر بحث افزایش خطوط مترو باید هزینه هایی برای ایمنی ایستگاه های مترو و قطار ها هم دیده شود. شورای شهر نیز در عملیاتی شدن برنامه، تمامی کمک خود را خواهد گذاشت با این روش در آخر همه ما پاسخ گو خواهیم بود ودیگر تقصیرها را برگردن یکدیگر نمی اندازیم و درصورتی که این امر محقق نشود همه با هم در قبال مردم تقصیر کار خواهیم بود. 

* تهران به 700 کیلومتر مترو نیاز دارد

 

رییس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورا  خاطر نشان کرد:که همه ما در قایقی به اسم برنامه 5 ساله دوم شهرداری نشسته ایم وباید برای رسیدن به مقصد با هم همکاری کنیم واگر اطلاعات شفاف به ما داده نشود مجبور می شویم در صحن شوار تذکر بدهیم. 

مهندس سرخو با اشاره به اینکه سال گذشته معاونت مالی شهرداری پرداخت پول به مترو را تایید کرد درصورتی که هیچ پولی به مترو داده نشده بود گفت:  مکانیزم های دریافت و پرداخت بودجه باید  تصحیح شود. 

وی خاطر نشان کرد: مصوبات شورای شهر تهران با همکاری قائم مقام معاونت حمل ونقل شهرداری و دولت درتمام کشور الگوبرداری شده است(بحث موتورسیکلت های برقی ، تاکسی های هیبریدی) و به تمامی مدیران عامل سازمان های شهرداری تذکر داده شده  که تمام  گزارش های مربوط به این مباحث با هماهنگی کمیته حمل و نقل شورا  مورد بررسی قرار گیرد چراکه  بررسی ها از نگاه شرکت ها و شهرداری شاید فرق کند وگزارشات با هم مغایرت داشته باشد که این کار باعث برداشت های نادرست از گزارشات می شود. 

بهروز خاطر نشان کرد: بعضی از مشکلات که شهرداری تهران دارد فقط محدود به تهران نمی شود و باید با دولت همکاری کرد و با توجه به اینکه رییس کمیته حمل و نقل شورا  ارتباط خوبی با بخش های دولتی دارند می توانند ما را در حل کردن این مشکلات کمک کنند. 

وی خاطرنشان کرد: تهران 700 کیلومتر خطوط مترو نیاز دارد و تا زمانی که این امر محقق نشود مشکلات ترافیکی تهران حل نخواهد شد.

تمام موتور های داخل محدود طرح ترافیک برقی شود 

محسن  سرخو در خصوص تامین بودجه تاکسی های هیبریدی و موتورسیکلت های برقی گفت : ورود تاکسی های هیبریدی و موتور سیکلت های برقی جزء تعهدات شهرداری است ولی بودجه آن لزوما از جیب شهرداری نمی تواند هزینه شود بلکه دولت در این زمینه باید کمک کند. هم اکنون شرکت های خصوصی وجود دارند که خواستار انجام این کار هستند. 

هاشمی تشکری در خصوص موتورسیکلت برقی و تاکسی های هیبریدی بیان کرد: در پی خصوصی کردن این کار هستیم و فراخوان زده ایم که با انجام مناقصه کار را به یک شرکت خصوصی واگذار خواهیم کرد (برای 25 تولید کننده فراخوان زده شده است). 

مهندس بهروز در خصوص تولید داخلی موتور سیکلت برقی خاطر نشان کرد: بدنه این موتورها به طور کامل ساخت داخل خواهد بود ولی قطعات فنی شان  وارداتی خواهد بود. 

مهندس سرخو با بیان اینکه بیشترین آلودگی وسایل محرک مربوط به موتور سیکلت است (هر موتور به اندازه 7 خودرو آلاینده وارد هوا می کند) تاکید کرد: باید تمام انرژیمان را بگذاریم تا آخر سال 94 تمامی موتورهای داخل محدوده طرح ترافیک برقی شوند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: