جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 11 مهر 1394     
وضعيت 58 هزار خودروي تهران «قرمز» و يک و نيم ميليون خودرو «زرد» است

به گزارش گروه حمل و نقل پاک شهرداری نیوز، مديرعامل ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران با اعلام اين كه نرخ معاينه فني در تهران 11 هزار تومان و در تركيه 80 يورو يعني بيش از 300 هزار تومان است، گفت: نرخ معاينه فني در تهران، نسبت به كشورهاي ديگر بسيار پايين است و اين در شرايطي است كه با وجود توان ارائه خدمات همزمان به 6 هزار دستگاه خودرو در مراكز مكانيزه تهران، 30 درصد از ظرفيت اين مراكز نیز پر نمي شود.

مهندس ولي آذروش افزود: با توجه به تدابیر و تمهیدات اندیشیده شده در خصوص اجراي طرح كاهش ( اِل اي زِد)، يكي از الزامات اين طرح، انجام معاينه فني است و انتظار می رود همزمان با آغاز طرح مذكور، مراكز مكانيزه شلوغ شوند و همچنین با عنایت به پیش بینی به عمل آمده،داشتن يا نداشتن مجوز معاينه فني و همچنين محل اخذ اين مجوزها از مراكز مجاز يا غير مجاز از طریق سامانه ملی معاینه فنی، مشخص مي شود.

وی با اشاره به اين كه 58 هزار دستگاه خودرو در تهران بالاي سن فرسودگي قرار دارند و فاقد شرايط قبولی در معاينه فني هستند، اظهار كرد: اين گروه از خودروها در «گروه قرمز» قرار مي گيرند و اجازه تردد در سطح شهر تهران را نخواهند داشت و در اين خصوص اولويت مديريت شهري، سلامت مردم است و از اين مسأله مهم كوتاه نمي آييم.

آذروش با بيان اين كه استاندارد آلايندگي يك و نيم ميليون دستگاه خودروي كاربراتوري، پايينتر از يورو 2 است كه اين خودروها در «گروه زرد» قرار مي گيرند، تصريح كرد: اين گروه نه به محدوده «طرح ترافيك» و نه به محدوده «طرح كاهش»، اجازه ورود نخواهند داشت و براي تردد در ديگر مناطق شهر نيز بايد مجوز معاينه فني داشته باشند.

آذروش با بیان اين كه «گروه سبز»، خودروهاي انژكتوري توليد 82 به بعد هستند كه استاندارد يورو 2 دارند و مي توانند در محدوده مركزي شهر تردد كنند، تصریح كرد: «گروه آبي» نيز شامل خودروهاي پاك از جمله خودروهای هيبريدي و برقي است.

همه اتوبوس هاي تهران در «طرح كاهش» معاينه فني میشوند

مدیرعامل ستاد معاینه فنی تهران با اشاره به اين كه همه اتوبوس هاي ناوگان اتوبوسراني تهران در «طرح كاهش» معاينه فني می شوند، تصريح كرد: هماهنگي لازم با شركت واحد اتوبوسراني تهران انجام شده و اتفاقاً در خصوص معانیه فنی اتوبوس های شهری، حساسيت بيشتري داريم.

آذروش با اشاره به اين كه در حال حاضر سه خط معاينه فني ويژه اتوبوس هاي شركت واحد در توقفگاه‌ اين شركت به صورت تمام وقت مشغول به كار هستند، اضافه كرد: در سال گذشته، شش هزار و 262 دستگاه و در نيمه نخست سال جاري نيز سه هزار و 178دستگاه اتوبوس معاينه فني شده اند و 50 درصد مابقي اتوبوس هاي تهران نيز نيمه دوم امسال معاينه فني مي شوند.

وی با اشاره به اين كه صدها هزار دستگاه موتورسيكلت در تهران در حال تردد هستند، اظهار كرد: موتورسيكلت ها از نظر ايمني، آلودگي صدا و آلودگي هوا بیشترين خسارت را به شهروندان مي زنند، در شرایطی است که برنامه اي براي كنترل آنها وجود ندارد.

آذروش با بيان اين كه در كشورمان، كمترين مؤلفه هاي معاينه فني نیز در ساخت موتورسيكلت های داخلی رعايت نمي شود، تصريح كرد: از ابتداي سال جاري تا كنون،تنها 93 دستگاه موتورسيكلت به 10 مركز معاينه فني مراجعه كرده اند و به بیاني، هر دو روز يك دستگاه موتورسيكلت و به عبارتي، يك روز در ميان يك دستگاه موتورسيكلت به اين مراکز مراجعه مي نمايند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی تهران در پايان با تأكيد بر اين كه امروز موتورسيكلت ها‌ به یک بحران برای تهران و شهروندان آن تبديل شده اند، خاطرنشان كرد: براي كنترل و كاهش اين بحران بايد طرح هاي اجرايي و برنامه‌ هاي عملياتي در نظر گرفته شود و از جملهساماندهی موتورسیکلت ها در فازهاي بعدي اجراي «طرح كاهش» مورد توجه ويژه قرار بگيرند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: