جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 9 مهر 1394     
پی گیری ۲۰ پرونده دریاخواری

مهر: ابراهیم ایدنی چهارشنبه شب در مراسم تقدیر از دریانوردان نمونه استان هرمزگان که در سالن جلسات بندر شهید رجایی برگزار شد، با ابراز نگرانی از پدیده دریاخواری در سواحل استان هرمزگان و بی توجهی مسئولان گذشته به حفظ حریم دریا بیان داشت: مطابق بند ۲۲ ماده ۳ آیین نامه سازمان بندر و دریانوردی صدور و اجازه تاسیس و بهره برداری در سواحل از وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی است.

وی با ابراز نگرانی از وجود پدیده دریاخواری در استان هرمزگان همچون سایر استان های ساحلی کشور اظهارداشت: در راستای برخورد با این پدیده ۲۰ پرونده در دستگاه قضایی در مورد ساخت و ساز و ایجاد سازه های غیرمتعارف در حریم ۶۰ متری دریا تشکیل شده است.

ایدنی خاطرنشان کرد: در سالهای گذشته بی توجهی مسئولان و نداشتن علم کافی در مورد حفظ حریم دریا باعث شد تا مجوزهای غیرکارشناسی برای ساخت و ساز در سواحل صادر شود. منافع مالی در اولویت اول قرار گرفته بود.

۳۰ درصد سوانح آلودگی جهان در خلیج فارس رخ می دهد

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در ادامه با بیان اینکه سازمان جهانی دریانوردی و سازمان محیط زیست نگاه ویژه ای به منطقه خلیج فارس و ترددهای شناورهای تجاری، نفتی و تفریحی دارند، بیان داشت: طبق آمار جهانی دریانوردی ۳۰ درصد سوانح آلودگی جهان در خلیج فارس رخ می دهد.

وی افزود: تردد سالانه ۴۵ هزار فروند شناور تجاری و نفتی از تنگه هرمز آسیب پذیری منطقه را دو چندان کرده است.

وی عنوان کرد: در سال ۲۴ هزار شناور قشم عبور می کنند. در منطقه خلیج فارس طی سال گذشته ۱۶۰ شرایط فوری و اضطراری کمک و نجات رخ داده و کشورهای منطقه به خصوص مجموعه نجات دریایی ایران موفق عمل کرده است.

ایدنی در ادامه با بیان اینکه هشت هزار و ۷۱۴ فروند شناور در استان هرمزگان ثبت شده است، بر لزوم ساماندهی شناورهای غیرمجاز در استان تاکید کرد.

وی تصریح کرد: ۵۵ کارگاه شناورسازی مجاز در استان ثبت شده است. اما تعداد ۱۴ شناورسازی غیر مجاز در استان فعال است. خروجی این شناورسازی ها به افزایش شناورهای غیرمجاز و امار حوادث در دریا اضافه خواهد کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به شعار امسال سازمان جهانی بنادر که تاکید بر اموزش پرسنل دریایی دارد، خواستار توجه بیشتر دانشگاه های استان به امر آموزش، تحقیق و پژوهش های حوزه دریا و دریانوردی شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: