جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 8 مهر 1394     
برنامه برزیل برای کاهش آلایندگی های گلخانه ای

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز، مقامات کشور برزیل به عنوان بخشی از توافق نامه آب و هوای سازمان ملل متحد، هدف کاهش 43 درصدی آلایندگی گازهای گلخانه ای تا سال 2030 را پیگیری می کنند که البته به اقدامات گذشته این کشور برای مهار جنگل زدایی متکی است.

دیلما روسف، رئیس جمهور برزیل این خبر را طی سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد. برزیل یکی از آخرین کشورهای آلوده کننده است که از هدف کاهش آلایندگی خود خبر داده است.

برزیل برای تحقق هدف کاهش 43 درصدی آلایندگی متکی بر اقدامات ضد جنگل زدایی کنونی خود خواهد بود. جنگل زدایی باعث حدود 15 درصد از آلایندگی گازهای گلخانه ای است که سالانه وارد اتمسفر می شوند.

آلایندگی گازهای گلخانه ای این کشور به خاطر اقدامات ضد جنگل زدایی از سال 2005 تا 2013 حدود 33 درصد کاهش داشته است.

روسف در سخنرانی خود گفت: "برزیل یکی از معدود کشورهای در حال توسعه است که هدف کاهش آلایندگی مشخصی دارد. ما یکی از بیش ترین جمعیت ها و تولیدات ناخالص داخلی را داریم و اهدافمان در سطح و یا فراتر از کشورهای توسعه یافته است."

برزیل از دهه 1960 تا کنون به خاطر افزایش فضای کشاورزی، حدود 20 درصد از جنگل های خود را از دست داده است. این کشور در ماه ژوئن تصمیم گرفت 12 میلیون هکتار از اراضی جنگلی خود را احیا کند.

روسف هم چنین از تعهد افزایش سهم انرژی تجدیدپذیر این کشور به 23 درصد تا سال 2030 خبر داد.

برزیل هفتمین آلوده کننده بزرگ گازهای گلخانه ای دنیا است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: