جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 8 مهر 1394     
شهرداری تهران الگوی موفق و الهام بخش برای مدیریت کشور است

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، گروه نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجموعه مدیران شهری تهران انصافا در این دوران سخت برای مدیریت کشور یک الگوی موفق و الهام بخش هستند و برای همه آن ها آرزوی توفیق داریم.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی شب گذشته طی سخنانی در نشست صمیمانه نمایندگان جانباز و ایثارگر مجلس شورای اسلامی با شهردار تهران که به میزبانی باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، تصریح کرد: ما در مدیریت کشور با چالش های جدی روبرو هستیم اما امروز مدیران کلانشهرهای کشور، خصوصا مدیریت کلانشهر تهران از این چالش، آسیب و تهدید با موفقیت عبور کرده اند. از این رو ما باید در مجلس شورای اسلامی این مدل مدیریتی را به عنوان یک الگو و شاخص در کشور نهادینه کنیم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز کلانشهر تهران با بودجه ای حدود 15 هزار میلیارد تومان و بدون تکیه به درآمد های نفتی و بودجه عمومی کشور توانسته است در دوران تحریم و رکود اقتصادی یک مدیریت قابل قبول را به نمایش بگذارد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این بودجه ها عموما منابع پایدار، قابل تحول، ارتقا و رشد هستند که این بودجه های پایدار در مسیر توسعه و تقویت زیرساخت های شهر به کار گرفته می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد به مقایسه بودجه شهرداری تهران با بودجه دولت پرداخت و ابراز کرد: امروز از بودجه عمومی 230 هزار میلیارد تومانی کشور، حداکثر 190 هزار میلیارد تومان محقق خواهد شد و این بودجه عموما به هزینه های جاری تخصیص داده می شود. اگر منابعی هم برای پروژه های عمرانی تخصیص داده شود عمدتا منابعی است که از حوزه های استقراض، درآمدهای ناپایدار و غیرمطمئن تامین می شوند، اما شهرداری تهران بیش از 70 درصد منابع خود را به تقویت زیرساخت های مدیریتی و اجرای پروژه های بزرگ تخصیص داده است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در اوج تحریم، کاهش ارزش پول ملی و کاهش منابع درآمدی شاهد اجرای پروژه های سنگین در تهران بودیم که در بین ابر پروژه های کشورهای بزرگ جهان قرار گرفته است، همانند پروژه صدر، تونل نیایش، دریاچه خلیج فارس و ... که جزو 10 پروژه برتر قرار گرفتند.

وی با تاکید بر اینکه باید جهت گیری خود را به سمتی ببریم که منابع مطمئن پایدار را در بودجه عمومی و بودجه سالانه کشور داشته باشیم، عنوان داشت: باید در جهتی حرکت کنیم که این منابع به هزینه های جاری، آن هم حقوق و دستمزد اختصاص پیدا نکند. این در حالی است که بخش عمده ای از هزینه جاری شهرداری تهران به نگهداری پروژه ها اختصاص پیدا می کند و این درواقع هزینه جاری به شمار نمی رود.

حجت الاسلام ابوترابی همچنین گفت: باید بودجه ریزی کشور به این سمت حرکت کند چرا که هم اکنون این مدل در کلانشهرها شکل گرفته است. این نیازمند عزم، اراده، تغییر  و تحول در نگرش ما به نظام بودجه ریزی در کشور است. این در حالی است که ما این الگوها را پیش رو داریم و می توانیم از آن استفاده کنیم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان از تلاش و زحمات مدیریت شهر تهران و شورای اسلامی پایتخت تقدیر کرد و گفت: امیدوارم با نگاهی که وجود دارد تهران علاوه بر یک الگوی موفق در تامین نیاز شهروندان، نمادی از پیوند فرهنگ، دین، اخلاق، دانش و زندگی بهتر برای افراد جامعه باشد تا آسیب های اجتماعی و فرهنگی که امروز کلانشهرهای ما را تهدید می کند، کنترل شود. هرچند این مهم نیازمند یک عزم و اراده ملی است و شهرداری تهران در این زمینه مسئولیت مهمی بر عهده دارد که ما نیز باید به کمک شهرداری بشتابیم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: