جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 8 مهر 1394     
این بیماری کودکان را جدی بگیرید!

باشگاه خبرنگاران جوان: دکتر ابراهیمی‌مقدم، متخصص مغز و اعصاب گفت: اوتیسم جزو طبقه اختلالات نافذ رشد محسوب می‌شود خیلی از مواقع پزشکان اوتیسم را کنار اختلالاتی از قبیل اسکیزوفرنی کودکی مطرح کرده‌اند و جزء شدیدترین اختلالات روانی است که یک کودک در دوران کودکی خود آن را درک می‌کند.
 
وی افزود: به نظر می‌رسد که عمدتاً این اختلال جنبه ژنتیک قوی‌تری داشته باشد. به عبارت دیگر بررسی‌‌ها نشان داده است که در خانواده‌هایی که مشکلات سایکوتیکی دارند بیماری اوتیسم بیشتر به چشم می‌خورد ولی در برخی موارد دیگر هم مشاهده شده که در خانواده‌هایی که این مشکلات را ندارند هم کودکی با علائم بیماری اوتیسم متولد شده است.
 
وی در ادامه گفت: این افراد رفتار انضمامی دارند نه رفتار انتزاعی و این افراد نمی‌توانند در مورد چیزهایی که دیده نمی‌شود و جلوی چشمان‌شان نیست، اظهارنظر کنند. از دیگر عمدتاً تکلم آن‌ها به صورت پژواک گونه است و نمی‌توانند از ضمیر مناسب استفاده کنند.
 
کودکان مبتلا به اوتیسم ساعت‌ها با خود و اسباب‌بازی‌هایشان بازی می‌کنند به صورت تکراری و اصلاً احساس خستگی نمی‌کنند.
 
در برخی مواقع والدین در ابتدا این قضیه را دوست دارند به این دلیل که احساس می‌کنند فرزندشان بی‌هیچ سروصدایی گوشه‌ای نشسته است و مشغول بازی است در حالی که این به خاطر مشکلات روانی است که کودک دارد. این نوع کودکان هنگامی که دیگران آن‌ها را در آغوش می‌گیرند حالت چسبندگی ندارند و سرد برخورد می‌کنند. در بسیاری از مواقع آن‌ها برای آمدن کنار والدین داوطلب نیستند و اگر هم نزد والدین بیایند از پدر و مادر خود به عنوان ابزار برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند.
 
ابراهیمی معتقد است که مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج اهمیت زیادی دارد زیرا اگر یکی از والدین یا در ازدواج‌های فامیلی اگر هر دو والد دچار اختلال سایکوتیکی باشند امکان بالا رفتن درصد ابتلای کودک متولد شده به اوتیسم را افزایش خواهد داد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: