جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 21 خرداد 1393     
عقد قرارداد مجید انتظامی با وزارت ورزش

مهر: محمود گلزاری از یک اتفاق مهم موسیقایی در وزارت ورزش و جوانان اینگونه خبر داد: طبق مذاکراتی که با استاد مجید انتظامی انجام دادیم فضا را طوری برنامه‌ریزی کردیم که این هنرمند صاحب‌نام موسیقی کشورمان با اشعاری از استاد ساعد باقری سمفونی چهار موومانه‌ای را تا اسفند ماه آماده کند که محتوای آن با موضوع خانواده و جوانان است.
 
وی گفت: برای این سمفونی هنوز نامی مشخص نشده است چراکه تصمیم داریم از عنوان سمفونی گرفته تا محتوای آن دارای کیفیت ارزشمندی باشد. تا زمانی که کار به مرحله نهایی نرسیده باشد نمی توانم پیرامون عنوان و محتوای کار صحبت کنم.
 
به گفته وی، این سمفونی برای وزارت ورزش و جوانان دارای اهمیت فراوانی است و نمی توان آن را با عجله تولید کرد.
 
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به نقش فرهنگ در حوزه جوانان توضیح داد: وزارت ورزش و جوانان حوزه فرهنگ و هنر را بسیار جدی گرفته است. ما معتقدیم بیان مسائل اجتماعی و تشویق جوانان به سمت یک فرهنگ متعالی از زبان هنر زیباتر و تاثیرگذارتر است و موجب تشویق مردم برای ورود رفتارهای هنجار می‌شود و فرهنگسازی عمیق و بلندمدت را به دنبال دارد.
 
گلزاری بیان کرد: خوشبختانه امسال از سوی مقام معظم رهبری سال اقتصاد و فرهنگ نامیده شده و این بهترین فرصت برای ما است که این بار مرزهای فرهنگی را بشناسیم و بدانیم تعاریف ما از فرهنگ و هنر در چه چارچوبی قرار دارد. وقتی بالاترین مقام یک نظام اسلامی این گونه به فرهنگ و هنر اهمیت می دهند پس این بهترین فرصت برای نهادها است که بتوانیم در این چارچوب فعالیتهای فرهنگی را انجام دهیم که تاکنون به آن کم توجه بوده ایم.
 
وی در پایان صحبتهای خود تاکید کرد: اکنون فضای آن رسیده که با تعاریف مبهم و گنگ فرهنگ و هنر چه باید کرد. در حال حاضر مفهوم فرهنگ خیلی گسترده است و تعریف مشخص و مدونی نیز از آن وجود ندارد. حتی بسیاری از نهادها هم نمی‌دانند امر فرهنگ در چه محدوده‌ای تعریف می شود که به اعتقاد من امسال بهترین فرصت است که ابتدا به تعریف مشخصی از فرهنگ و امور فرهنگی برسیم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: