جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 7 مهر 1394     
ايران 80ميليوني برابر چين و هند يك ميلياردي بنزين مصرف مي‌كند

به گزارش گروه نگاه پارمان به شهر شهرداری نیوز، سخنگوی كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر اين كه كشور ما در زمينه مصرف سوخت همپای كشورهاي پر جمعيتي همچون چين و هند قدم برمي‌دارد، گفت: يكي از دلايل اين كه ايران 80 ميليوني برابر كشور يك میلیاردو 300میلیون نفري چين و كشور يك میلیارد و 200 میلیون نفري هند سوخت مصرف مي‌كند، به پر مصرف‌ بودن خودروهاي نو و فرسوده بودن خودروهاي كهنه باز مي‌گردد.

 مهرداد بائوج لاهوتي افزود: يكي ديگر از دلايل مصرف بي ‌رويه سوخت به قاچاق سوخت بر مي‌گردد كه براي كاهش آن بايد نرخ سوخت در كشورمان با توجه به نرخ‌هاي بين‌المللي قيمت‌گذاري شود.

وي با اشاره به اين كه اگر قانون هدفمندي يارانه‌ها به درستي مسير خود را ادامه مي‌داد، مصرف سوخت در كشورمان اصلاح مي‌شد، اظهار كرد: با برنامه‌ريزي صحيح مي‌توانيم در مصرف سوخت، حداكثر صرفه‌جويي را به عمل آوريم.

لاهوتي با بيان اين كه در حال حاضر بسياري از راننده‌ها به ويژه رانندگان جوان، بي ‌جهت با خودروي خود بي ‌هدف در خيابان‌ها مي‌چرخند و به اصطلاح دور دور می کنند، تصريح كرد: اين اقدام در اتلاف بنزین بسيار مؤثر است و گران شدن قيمت سوخت مي‌تواند در پايين آوردن ترددهاي بي ‌جهت و بي ‌هدف و کاهش مصرف سوخت مؤثر باشد.

وي با اعلام اين كه توقع مي‌رود مردم ما ثروت‌هاي خدادادي و منابع غني كشورمان را به بهترين شكل ممكن مورد استفاده قرار دهند و در مصرف آن صرفه‌جويي كنند، اضافه كرد: خودروهاي مستهلك كه مصرف سوخت بالايي دارند، بايد از رده خارج شوند.

عضو كميسيون عمران مجلس در پایان با تأكيد بر اين كه علاوه بر خودروهاي فرسوده، كارخانجات خودروساز دچار فرسودگي شده‌اند و در چند سال گذشته دچار مشكلات مالي فراواني شده‌اند، خاطرنشان كرد: اگر در اقتصاد حمل و نقل و صنعت خودرو انضباط نداشته باشيم،‌ راه به جايي نخواهيم برد و اميدوارم با تدابير دولت تدبير و اميد، مسائل و مشكلات اين صنعت هرچه زودتر برطرف شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: