جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 7 مهر 1394     
آلودگی هوا هر ساله جان 3 میلیون نفر را می گیرد

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز، بر اساس تحقیقی جدید گزارش شده است که آلودگی هوا هر ساله جان 3.3 میلیون نفر را در سراسر دنیا می گیرد.

در این تحقیق آمده که کشاورزی نیز نقش بسیار مهمی در افزایش مرگ و میز ناشی از آلودگی در شهرهای صنعتی دارد.

دانشمندانی در آلمان، عربستان سعودی، قبرس و دانشگاه هاروارد دقیق ترین بررسی ها را روی میزان آلودگی هوا انجام داده اند. بر اساس این تحقیق، در صورت عدم تغییر رویکردها میزان این مرگ و میر تا سال 2050 دو برابر شده و به 6.6 میلیون نفر می رسد.

بر اساس این تحقیقات، حدود سه چهارم این مرگ و میرها به دلیل سکته قلبی یا مغزی بوده اند. حدود 6 درصد از مرگ و میرها در تمام دنیا به دلیل قرار گرفتن در معرض هوای آلوده اتفاق می افتند. این میزان بسیار بیش تر از پیش بینی متخصصان در 10 سال گذشته بوده است. به طور کلی گفته می شود میزان مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا حتی از بیماری های ایدز و مالاریا نیز بیش تر بوده است.

چین با حدود 1.4 میلیون تلفات در سال دارای بیش ترین مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا است و پس از آن هند و پاکستان به ترتیب با 645 هزار و 110 هزار تلفات در سال قرار دارند.

آلودگی هوا در مرگ و میر افراد در ایالات متحده نیز تاثیر گذار بوده است. آمریکا با 54905 نفر کشته به خاطر دود و آلودگی هوا در سال 2010 در جایگاه هفتم این لیست قرار گرفته است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: