جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 6 مهر 1394     
مدیر مرکز کنترل و نظارت هوشمند سازمان تاکسیرانی خبر داد:
به زودی طرح پرداخت الکترونیکی تاکسی های خطی اجرایی خواهد شد

 به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،شهرداری نیوز ، مدیر مرکز کنترل و نظارت هوشمند سازمان تاکسیرانی با اشاره به روند سیستم های هوشمند در حمل و نقل عمومی به ویژه تاکسیرانی گفت: استفاده کاربردی از سیستم های هوشمند در آذر ماه سال 92 به طور جدی پیگیری شد و طی مراسمی مرکز کنترل و نظارت هوشمند سازمان تاکسیرانی با حضور دکتر قالیباف شهردار تهران و مهندس مظفر رئیس سازمان تاکسیرانی افتتاح گردید.

حسن قوی زری در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز اظهار داشت: هم اکنون در شهر تهران به دلیل گستردگی در معابر و پیچیدگی ترافیکی و تردد وسایل نقلیه عمومی و شخصی عملا امکان نظارت و کنترل با روش های سنتی امری ناکارآمد و ناشدنی است به همین علت از روش های نوین و سیستم های هوشمند برای نظارت و مدیریت بر ناوگان تاکسیرانی در دستور کار قرار خواهد گرفت و حدود 80 هزار تاکسی را تحت پوشش قرار خواهد داد.

وی با اشاره به بکارگیری سامانه هوشمند در بحث نظارت و کنترل افزود: نظارت به حصول آمارهای دقیقی از وضعیت تردد و جابه جایی مسافر از جمله حجم ترددهای ناوگان تاکسیرانی و میزان کم بود تاکسی ها در برخی معابر و نقاطی که نیاز مسافران به حمل و نقل عمومی بیشتر است منجر می گردد.

مدیر مرکز کنترل و نظارت هوشمند سازمان تاکسیرانی در ادامه خاطرنشان کرد: اولین گام هایی که در راستای هوشمندسازی برداشته شده است نصب سیستم GPS بر روی خودروها بوده است که این سیستم ، هوشمند نظارت و بازرسی و کنترل را بر عهده خواهد داشت.

قوی زری گفت: گام دوم در راستای هوشمندسازی ارائه کارت های هوشمند به عنوان پروانه تاکسیرانی به رانندگان این بخش بود که در واقع جایگزین دفترچه های سنتی پروانه تاکسیرانی گردید.

وی در خصوص اینکه نظارت بر اجرای این پروژه ها به عنوان متولی بر عهده سازمان تاکسیرانی است تصریح کرد: مرکز کنترل و نظارت هوشمند به عنوان یکی از ارکان این سازمان اقدامات لازم را در حیطه وظایف خود انجام خواهد داد.

وی اذعان داشت: همچنین برای اینکه بتوان حلقه نظارتی و فرآیند هوشمند را تکمیل کرد در اختیار واحدهای گشتی دستگاه هندهلد  قرار داده شده است که بتواند عملیات نظارتی و کنترلی و ثبت تخلف برای تاکسیرانان را در سطح شهر انجام دهد.

مدیر مرکز کنترل و نظارت هوشمند سازمان تاکسیرانی در ادامه گفت: اقدام دیگر در راستای هوشمندسازی در پایانه های تاکسیرانی در سطح شهر دو نوع سیستم نظارتی نصب خواهد شد و یک آنتن RFID که بر روی تاکسی نصب خواهد شد و حضور و غیاب راننده را کنترل خواهد کرد و استفاده از دوربین های ANPR که پلاک خوانی را کنترل خواهد کرد و مانع از ورود خودروهای غیرمجاز به تاکسیرانی شده و در صورت ورود جریمه خواهند شد.

قوی زری با اشاره به پرداخت های الکترونیک در حوزه تاکسیرانی اظهار داشت: این روش با استفاده از کارت های پرداخت در اتوبوسرانی و مترو صورت خواهد گرفت و بنظر می رسد با استفاده از این روش معضل پرداخت کرایه ها به حداقل ممکن برسد و مسافرین نیز از مبلغ کرایه ای که پرداخت می کنند آسوده خاطر خواهند بود.

وی افزود: با توجه به اینکه مبالغ تاکسی های خطی در سیستم از پیش تعیین می گردد و دیگر با بحث پول خرد و پایمال شدن حقوق راننده و یا مسافر روبه رو نخواهیم بود و علاوه بر این برای تاکسی های گردشگری نیز برنامه های ویژه ای پیش بینی شده است.

وی در خصوص استفاده از سیستم CALLCENTER گفت:  مدیریت عرضه و تقاضای سفر در سیستم حمل و نقل تاکسیرانی و ساماندهی آن می باشد در این سیستم شهروند از طرق مختلف مانند: تلفن ثابت ، اینترنت و تلفن همراه قابلیت دسترسی به نزدیک ترین تاکسی را به محل خود خواهد داشت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در سیستم callcenter تاکسیرانان برای دریافت مسافر نیاز به جابه جایی در سطح شهر را نخواهند داشت و از طریق فرآخوان از مرکز تماس نسبت به ارائه خدمات به شهروندان اقدام خواهند کرد در نتیجه این مسئله موجب می گردد مصرف سوخت کاهش یافته و آلودگی هوای کمتری را در شهر شاهد باشیم.

قوی زری در پایان در خصوص مزیت استفاده از سیستم CALLCENTER گفت: با استفاده از این سیستم دیگر مسافر و راننده به دنبال یکدیگر نخواهند بود ، همچنین از سفرهای غیر ضروری راننده و مسافر جلوگیری خواهد شد و در بار ترافیکی و هزینه برای راننده صرفه جویی خواهد شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: