جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 6 مهر 1394     
مترو تهران ارزان ترین بخش حمل و نقل پايتخت

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، معاون پشتيباني مترو تهران گفت: مترو ارزان ترین بخش حمل و نقل در تهران و دنياست كه در اين ميان قيمت بلیت مترو پايتخت ارزانترين درجهان است.

محمد منتظري با اشاره به اينكه مترو در میان مد لهای حمل و نقلی یکی از محبوب ترین هااظهار كرد: ایمنی بسیار بالا، راحتی وآسایش مسافران، کاهش مصرف انرژی، سرعت مناسب، قیمت پایین جابه جایی مسافر در مقایسه با خودروهای شخصی از جمله مزیت‌های قطار شهری نسبت به سایر وسایل نقلیه عمومی است.

وي افزود: تهران در مجموع ۱۲ ميليون نفر با ساكنين حومه اي جمعيت دارد مترو تهران در جهان بر اساس شاخص طول خطوط در میان  ۲۰ مترو جهان است. از نظر شاخص تعداد مسافر هم در رتبه 8 قرار دارد.   بلیت متروی تهران ارزان ترین بلیت جهان است. جایگاه متروی تهران در خاورمیانه نیز از نظر تعداد خط، تعداد ایستگاه، طول خط، تعداد واگن در جایگاه نخست قرار دارد.

منتظري با بيان اينكه امکان انجام سفرهای درون شهری و ارتباط حومه با مرکز تهران با سرعت مناسب،  ایمن فناوری بالا،  کاهش اتلاف وقت شهروندان و کاهش تصادفات رانندگی،همراه است تصريح كرد: مترو با اين شاخص ها نقش انکارناپذیری در حل مسائل اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی ناشی از معضل ترافیک دارد.

جابه جایی 3 ميليون مسافر با مترو تهران

وي  در ادامه گفت: مترو تهران یکی از پر مسافر ترین خطوط مترو در دنیا محسوب می شود و استقبال تهرانی ها از مترو بسیار خوب و چشم گیر بوده، چنانچه مترو پایتخت روزانه حدود 3 ميليون مسافر را جابه جا کرده است. توسعه خطوط مترو امروز یکی از مطالبات اصلی شهروندان تهرانی محسوب می‌شود و پیش بینی می شود با توسعه و تکمیل شبکه خطوط مترو سهم قابل توجهی از سفرهای شهری پایتخت تحت پوشش مترو قرار گیرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: