جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 5 مهر 1394     
مصاحبه با فیلمبردار فیلم محمد(ص)

فارس: قسمت اول از گفت‌وگوی اختصاصی شبکه‌ی آی فیلم با ویتوریو استورارو فیلمبردار فیلم «محمد رسول الله (ص)» شب گذشته ساعت 24 بعد از سریال «به کجا چنین شتابان» روی آنتن این شبکه رفت و امروز در ساعت های 8 صبح و 16 بعداز ظهر تکرار می شود.

قسمت دوم این مصاحبه نیز فردا و پس فردا به همین ترتیب پخش و تکرار خواهد شد.

استورارو در گفت‌وگو با آی فیلم به موارد جالبی از جمله چگونگی پیوستنش به گروه تولید این اثر، پیش‌تولید فیلم، تلاش جمعی، همکاری و همدلی عوامل ایرانی و خارجی برای به سرانجام رسیدن پروژه‌ی سینمایی «محمد رسول الله (ص)» اشاره می‌کند.

وی در قسمتی از حرف‌های خود می‌گوید: به این فکر می‌کردم که من واقعاً چیزی در مورد زندگی محمد (ص) نمی‌دانم. بنابراین کتاب کوچکی در مورد زندگی او خریدم و خواندن آن را آغاز کردم. من هیپنوتیزم شده بودم و از اینکه شباهت‌های مختلف بین رهبران معنوی بزرگی چون بودا، عیسی(ع) و محمد(ص) -و بخصوص بین عیسی مسیح(ع) و محمد(ص)- را درک می‌کردم خیلی خوشحال بودم.

 استورارو ادامه می‌دهد: در حین خواندن کتاب، مدام به این فکر می‌کردم که اگر فرصتی برای به تصویر کشیدن داستان چنین شخصیت معنوی بزرگی وجود داشته باشد، چقدر خارق‌العاده و شگفت‌انگیز خواهد بود و در حالی که در مورد نوعِ تصویرسازیِ ممکن مشغول رویاپردازی بودم، کتاب را تمام کرده و یادم می‌آید آن را روی میز گذاشتم.

 وی سپس می‌افزاید: حتی به یک دقیقه هم نکشید که از کامپیوترم صدایی به نشانه‌ رسیدن یک ایمیل آمد. ایمیل را باز کردم و دیدم که از طرف یک دفتر در لوس‌آنجلس است مبنی بر اینکه آیا مایلم تصویربرداری فیلمی با عنوان «محمد» به کارگردانی مجید مجیدی را انجام دهم؟ چیزی که برایم اتفاق افتاد غیر قابل باور بود.

 ویتوریو استورارو در ۲۴ ژوئن ۱۹۴۰ در شهر رم متولد شد و در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین فیلمبردارهای دنیای سینما به شمار می‌رود و بیش از ۴۰ جایزه در کارنامه سینمایی‌ خود دارد. از جمله مهم‌ترین جوایز وی می‌توان به سه جایزه اسکار برای فیلم‌های «اینک آخرالزمان» به کارگردانی «فرانسیس فورد کوپولا»، «سرخ‌ها» به کارگردانی «وارن بیتی» و «آخرین امپراتور» به کارگردانی «برناردو برتولوچی» اشاره کرد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: