جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 4 مهر 1394     
جزییات پرونده مرگ مادر باردار جاسکی

فارس: علی اکبر سیاری در حاشیه هفتمین جشنواره علمی بهداشت محیط ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیماری وبا در 4 استان عراق شیوع داشته و براساس گزارش‌ها 120 نفر تاکنون به این بیماری مبتلا شده‌اند ولی هیچکدام از آنها فوت نشده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در ایران فعلاً گزارشی از ابتلا به وبا نداشته‌ایم، افزود: راه انتقال وبا از طریق آب و غذا بوده بنابراین لازم است زائرانی که به عتبات عالیات سفر می‌کنند مراقبت‌های بهداشتی از آب و غذای خود را داشته باشند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: امسال تابستان اپیدمی وبا در خوزستان داشتیم که خوشبختانه این بیماری کنترل شد و سال گذشته بعد از 40 سال هیچ موردی از وبا در ایران گزارش نشد.

سیاری در رابطه با مرگ مادر باردار جاسکی اظهارداشت: برای هر حادثه مرگ مادر باردار حین زایمان پرونده تشکیل می‌شود تا علل آن بررسی و پیگیری کنیم که اشکال کار از کجا بوده است. در پرونده مادر باردار جاسکی، معاون درمان و رئیس شبکه بهداشت این استان مقصر شناخته و در واقع مقصرین در این حادثه به دستگاه قضا معرفی شدند.

به گفته وی، در حادثه مرگ مادر جاسکی، متخصص بیهوشی قبل از اینکه نیروی جایگزین بیاید، رفته بود و با وجود اینکه این فرد نیاز به سزارین داشته، هماهنگی‌ها انجام نشده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در ادامه بیان داشت: غذای ناسالم و الکل علل 4 بیماری سرطان، مشکلات قلبی و عروقی، آسم و دیابت است بنابراین وزارت بهداشت بر این عوامل خطر توجه داشته است.

سیاری افزود: در ایران، حوادث ترافیکی، اعتیاد و اختلالات روانشناختی در میان مردم زیاد بوده بنابراین برنامه‌هایی را در این رابطه در دستور کار قرار داده‌ایم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه برنامه‌هایی را برای کنترل ناشنوایی در کشور داریم، اظهار داشت: نمام دانش‌آموزان در بدو ورود به مدرسه در تمامی مقاطع سلامتی آنها با همکاری وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه‌های علوم پزشکی بررسی می‌شود.

سیاری خاطرنشان کرد: اختلالات اسکلتال و مشکلات شنوایی و بینایی دانش‌آموزان در مدارس بررسی و برای آنها پرونده تشکیل می‌شود، همچنین در صورتی که دانش‌آموزی با مشکل مواجه باشد آن را به پزشک مربوطه ارجاع می‌دهیم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: