جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 4 مهر 1394     
امسال با برنامه ریزی های متدبرانه شرکت حمل و نقل و ترافیک و دیگر ارگانهای مربوطه مهر بدون ترافیکی را شاهد بودیم

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز، امروز 4 مهر سال 94 آخرین برنامه استقبال از مهر قلم با حضور مدیریت کل اداره شرکت کنترل و ایمنی ترافیک شهرداری تهران و مدیران ارگانهای مربوطه و جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه در ساختمان مرکزی شرکت حمل نقل و ترافیک شهرداری تهران در ساعت 6:30 صبح برگزار شد.

 این برنامه که سومین گردهمایی معاونت حمل و نقل ترافیک شهردای تهران ، مدیران ارگانهای مربوطه و خبرنگاران در ساختمان مرکزی شرکت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران بود به منظور گزارشی کلی از وضعیت ترافیکی شهر تهران و َآمادگی کامل دیگر ارگانها انجام شد .

علی فغانی مدیر کل شرکت مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری تهران وضعیت ترافیک تهران را در 4 مهر سال 94 بسیار متعادل خواند و گفت : امسال با برنامه ریزی های متدبرانه شرکت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و دیگر ارگانها، شروع مهر را بدون ترافیک شاهد بودیم، در حال حاضر با اینکه ساعت 7:30صبح می باشد  ما فقط با حجم بار ترافیکی 165 درصد در معابر شهر مواجه هستیم که نسبت به سال گذشته تغییر خواستی را نداشته ایم .

وی با تاکید بر اینکه امسال سالی بود که هم  افزایش خودرو را در سطح شهر شاهد بودیم و هم حدود 125 دوربین نظارتی برای کنترل هرچه بهتر بار ترافیکی این روز را آماده کرده بودیم اما خوشبختانه مشکل خاصی را تا کنون شاهد نبوده ایم ، وی یکی دیگر از دلایل کاهش  بار ترافیکی امسال را افتتاح و تکمیل خط 3 مترو دانست.

در این گزارش آمده است  که فقط 3 تصادف را در ابتدای صبح شاهد بودیم که خوشبختانه تلفات جانی در پی نداشته است ، بیشترین بار ترافیکی صبحگاهی امروز در بزرگراه های همت ، یادگار امام(ره) ، اتوبان تهران به کرج ، بزرگراه بسیج و بزرگراه امام علی دیده می شود و دیگر معابر دارای ترافیکی روان و در حال تردد هستند.

در ادامه این برنامه نماینده آموزش و وپرورش از سرویس دهی کامل مدارس صحبت کرده و گفت : در اولین روز از بازگشایی مدارس ما با مشکل خاصی در سرویس دهی دانش آموزان مواجه نبوده ایم و شرایط مطلوبی را در جابه جایی آنان داشته ایم .

مهدی نصراللهی مدیر شرکت بهره برداری متروی تهران نیز گفت : امروز با اضافه کردن 2 رام قطار دیگر به خط 3 متروی تهران توانستیم بسیاری از بار ترافیکی شهر تهران را کاهش دهیم . به طور کلی در حرکت مترو و جابه جایی مسافران روند خوبی را شاهد هستیم.

پلیس راهبر و ناجا نیز این روز را یک روز آرام خوانده و آمادگی صددرصد خود را برای حفظ ایمنی و امنیت دانش آموزان و دانش جویان تا پایان سال تحصیلی اعلام کردند.

نماینده شرکت اتوبوس رانی نیز با تاکید بر اینکه 200 اتوبوس دو کابینه در سطح شهر در حال تردد هستند گفت : کل مسیر های پر تردد شهر شناسایی شده و در صورت لزوم به این مناطق اتوبوس های خالی اعزام خواهد شد .

وی همچنین اضافه کرد ،که اتاق های هوشمند تیز در تمامی مراکز فعال هستند تا به صورت GPS از تمامی حرکت های اتوبوسها مطلع باشند و بتوانند تمامی تقاطع های پر تردد را شناسایی کرده و در صورت لزوم با اعزام اتوبوس از بار ترافیکی آن منطقه کاهش دهند.

نماینده شرکت آتش نشانی نیز در این برنامه با اشاره به آمادگی کامل این ارگان گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده 131 نقطه از شهر  شناسایی شده و به وسلیه ماشین های سنگین آتش نشانی در حال پوشش دهی هستند و این گشت ها و نظارت ها تا 20 مهر ادامه خواهد داشت .

وی در ادامه سخنانش از نمایندگان آموزش و پرورش درخواست کرد تا از تمامی رانندگان سرویس های مدارس بخواهد تا در خودروی خود از کپسولهای آتش نسانی کوچک و دستی استفاده کنند تا در مواقع لوزم دچار مشکل نشوند.

در پایان این برنامه نیز نمایندگان دیگر ارگانها مانند تاکسیرانی ، امداد ، معاینه فنی خودرو نیز 4 مهر را یک روز آرام و بدون حادثه خواندند و آمادگی خود را برای هرچه بهتر شدن ترافیک شهر تهران با شروع سال تحصیلی جدید اعلام کردند .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: