جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 4 مهر 1394     
احتمال میزبانی آمریکا در جام جهانی 2022

ایسنا: میشل پلاتینی رئیس فعلی یوفا و یکی از نامزدهای ریاست فیفا، می‌خواهد بار دیگر میزبانی جام جهانی 2022 را بین قطر و آمریکا به رقابت بگذارد.

پلاتینی قبل از اینکه به قطر برای میزبانی جام جهانی 2022 رای بدهد، قصد داشت از آمریکا برای میزبانی جام جهانی حمایت کند ولی پس از جلسه با مسئولان قطری و نیکولاس سارکوزی رای خود را تغییر داد و به حمایت از قطر پرداخت.

در واقع جلسه محرمانه با نمایندگان قطری و سپس سارکوزی باعث شد تا یکی از قدرتمندترین افراد حاضر در فوتبال جهان رای خود را تغییر دهد و به حمایت از کشور ثروتمند آسیایی بپردازد.

پلاتینی درباره این موضوعات گفت: سارکوزی هیچوقت از من نخواست به قطر رای بدهم. او فقط درباره شرایط این کشور صحبت کرد و چه قدر برای فوتبال خوب خواهد بود تا این کشور میزبانی جام جهانی را برعهده بگیرد.

انتخاب قطر به عنوان میزبان جام جهانی 2022، یکی از جنجالی ترین تصمیمات فیفا در چند سال اخیر بوده که با واکنش‌های زیادی روبه‌رو بوده است. خیلی از منتقدان، انتخاب قطر به عنوان میزبان جام جهانی، از شرایط آب و هوایی در این کشور گلایه کردند. این انتقادات در نهایت جواب داد و باعث شد تا جام جهانی فوتبال برای اولین بار در فصل زمستان برگزار شود. این تصمیم برای خیلی از تیم‌های اروپایی بد بود چرا که در آن فصل با فشردگی زیادی در تقویم فوتبالی خود روبه‌رو می‌شوند که امکان مصدوم شدن بازیکنان را افزایش می‌دهد.

روزنامه گاردین گزارش داده است که پلاتینی به سران آمریکایی قول داده است در صورت انتخاب به عنوان رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال میزبانی جام جهانی 2022 را از قطر می‌گیرد و بار دیگر بین آمریکا و قطر رقابتی برای انتخاب میزبان جام جهانی 2022 تعیین می‌کند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: