جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 1 مهر 1394     
3.2معابر بوداپست پیاده راه است

اجرای نمای ساختمان ها از اختیارات شهرداری است

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز،رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه اجرای نمای ساختمان ها در بوداپست از اختیارات شهرداری است، گفت: باید تاکید کنم که مردم، دستگاه هاي دولتي و يا بخش خصوصي حق هیچ گونه مداخله در چگونگي ترکيب نماي ساختمان ندارند.

محمد سالاری با بیان اینکه بوداپست یکی از شهرهای قديمي در اروپاست،افزود: از دیگر نکات مهم در این شهر این بود که هیچ ساختمان در حال ساختی در آن دیده نمی شد.

وی با بیان اینکه این سفر به دعوت شهردار بوداپست و به منظور آغاز فعالیت کمیته خواهرخواندگی تهران و بوداپست انجام شد، گفت: پیمان خواهرخواندگی میان دو شهر نماد و نشانه ای از علاقه مندی و تمایل طرفین به ایجاد و گسترش روابط در ابعاد سیاسی و اجتماعی و فرهنگی است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر پایتخت  با اشاره به دیدارهای هیات مدیران شهری تهران با مقامات عالی رتبه مجارستان، تصریح کرد: خوشبختانه در این سفر ظرفیت های همکاری دو کشور  مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم گرفته شد که تماس ها و ملاقات ها در بالاترین سطح ادامه یابد.

سالاری خاطرنشان کرد: همچنین در این سفر دیدارهایی با حضور رییس پارلمان و وزير امور خارجه مجارستان برگزار شد که طرفین دیدگاه ها و نظرات خود را با یکدیگر درمیان گذاشتند.

وی تاکید کرد: در این دیدارها موضوعاتی مانند روابط دو جانبه، وضعیت شهرهای خاورمیانه و چالش های پیشروی مدیریت شهرها مورد بررسی قرار گرفت.

سالاری با اشاره به بازدید هیات تهرانی از شرکت آب و فضلاب و تصفیه خانه مرکزی بوداپست، گفت: این شهر دارای سیستم تصفیه فاضلاب بسیار پیشرفته است که این سیستم کل شهر را پوشش می دهد یعنی کلیه فاضلاب بوداپست تصفیه شده و پساب آن به رودخانه دانوب ریخته می شود.

وی با بیان اینکه بازدید از حمل و نقل عمومی پایتخت مجارستان، اتوبوس های برقی شهر ، خطوط LRT و قطارهای جدید فعال در شبکه حمل و نقل گسترده بوداپست از مهم ترین برنامه های این سفر بود، افزود: در این بازدید مذاکراتی در خصوص گسترش همکاری ها در حوزه حمل ونقل عمومي شهری انجام شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: از آنجا که در سیستم حمل و نقل شهری تهران نیازمند توجه ویژه به حمل ونقل ریلی سبک هستیم و شهر بوداپست در این حوزه پیشرفته است همکاری دو جانبه در این زمینه حائز اهمیت است.

 سالاری در پایان تاکید کرد: نکته جالب دیگری که در این سفر مشاهده کردیم، وجود پیاده راه های بسیار در بوداپست بود که باید اعلام کنم 3.2 معابر در این شهر به پیاده راه ها اختصاص داده شده است که ما می توانیم از این تجربه آنها در تهران استفاده کنیم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: