جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 1 مهر 1394     
ورود منصور هادی به عدن

 ابنا: رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن که به عربستان سعودی گریخته بود، روز سه شنبه به عدن سفر کرده است.

این بازگشت «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به عدن در پی حملات جنگنده‌های ائتلاف سعودی عربی به سرکردگی رژیم سعودی علیه مردم یمن صورت گرفته است.

رئیس جمهور مستعفی یمن پس از آنکه کنترل بر صنعاء را از دست داده بود، این تصمیم را گرفت تا عدن، در جنوب یمن را به عنوان پایتخت خود تعیین کند.

وی پس از ورود به عدن مدعی شد، با شکست شبه نظامیان حوثی و حامیان نیروهای حامی عبدالله صالح، به زودی به صنعاء، باز می‌گردد.

منصور هادی از نقش سازنده کشورهای عضو ائتلاف عربی ضد یمن و در رأس آن‌ها عربستان و امارات و نیز حمایت‌ها و کمک‌های آنان به مردم یمن تشکر کرد.

رئیس جمهور مستعفی یمن در ادامه با اشاره به اینکه ساخت و ساز و بازسازی کشور شروع شده است مدعی شد: پس از آزادی تمامی شهر‌ها و استان‌ها به زودی به صنعاء باز خواهیم گشت.

پیش سفر هادی به عدن خالد بحاح، نخست وزیر مستعفی یمن نیز وارد عدن شده بود.

در همین حال، ریاض یاسین، وزیر خارجه دولت فراری یمن در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز تاکید کرده است که این بازگشت هادی به عدن نهایی خواهد بود.

این در حالی است که سایت اینترنتی المحیط نیز گزارش داد که هادی در سفری چند روزه از ریاض وارد عدن شده است و این سفر هادی به مناسبت انقلاب سپتامبر و عید قربان صورت گرفته است.

شبکه العربیه نیز گزارش داده است که بیشتر وزیران در دولت کنونی هادی نیز وی را همراهی کرده‌اند.

همزمان، «بدر باسلمه» وزیر حمل و نقل یمن در دولت مستعفی گفت که هادی با اعضای دولتش در عدن نشستی برگزار کرده است.

عربستان سعودی از ششم فروردین، بدون مجوز سازمان ملل و با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن به قدرت، این کشور را هدف حملات خود قرار داده است و هزاران زن و مرد و کودک را به خاک و خون کشیده است.


 

 

 

 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: