جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 1 مهر 1394     
توصیه های ویژه روحانی به دانش آموزان

ایسنا: حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی 94-95 در دبستان پسرانه باقرالعلوم منطقه 14 تهران اظهار کرد: محیط مدرسه باید بهترین محیط باشد. این محیط را معلم و دانش آموزان با یکدیگر می‌سازند. شما دانش آموزان عزیز فقط به مدرسه نیامدید که کتاب را برایتان بخوانند، تکلیف منزل را بر همان مبنا تنظیم کنند، چیزهایی را یاد بگیرید و در پایان سال امتحان بدهید و به مقطع بعد بروید. بلکه دبستان باید محیط شناخت شما باشد و دنیا و کشورتان را خوب بشناسید و فکر کنید آینده زندگی را چطور بسازید.

وی ادامه داد: شما باید درباره‌ی همه چیز سوال کنید. کلید دانش، علم و ترقی سوال کردن است. نباید در هیچ شرایطی از سوال کردن خجالت بکشید و هیچ دانش آموزی نباید همکلاسی و دوست خود را به خاطر سوالی که دقیق و بجا نبوده مورد تمسخر قرار دهد؛ بلکه باید یکدیگر را به سوال کردن تشویق کنیم.

رئیس جمهور با بیان این که باید درباره‌ی همه چیز سوال شود افزود:‌ باید سوال کنید که چرا این گونه است؟ اول و پایان سال چرا اینطور است؟ محیط زیست ما چرا این گونه است؟ در همه جا باید به فکر دادن ایده جدید باشیم. اگر با سوال جامعه را بهتر بشناسیم و درباره‌ی محیط زیست و زندگی عادی خود سوال بپرسید می‌توانید جامعه را بهتر بشناسید و برای آینده برنامه ریزی بهتری بکنید.

وی خطاب به دانش آموزان تاکید کرد:‌ همه تلاش پدر و مادرها و دولت و مسئولین و همه کشور برای آینده شماست. 20 سال بعد در میان شما متخصصین کاردان، پزشکان ماهر، کارگران ماهر، ادیبان خلاق، هنرمندان و انواع مشاغل حضور دارند و هر کدام باید شغلی را به عهده بگیرید و به بهترین نحو انجام دهید.

روحانی اضافه کرد:‌ اگر سوال کنید که چرا وضع ما این گونه است و با دیگر کشورها مقایسه کنید می‌توانید برای آینده تصمیمات بهتری بگیرید. باید بپرسید در گذشته برای ما چه کردند و پدران و مادران و شهدا و کسانی که برای این کشور زحمت کشیده‌اند هدفشان چه بوده است؟ بپرسید و یاد بگیرید و برای آینده به فکر باشید. بدانید همه چیز در گرو علم و دانش است و از این فرصت مدرسه به بهترین وجه استفاده کنید و بدانید آینده، شغل و خدمت شما به کشور از همین مدرسه، یاد گرفتن، سوال و گفت‌وگو کردن به وجود می‌آید.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به توافق هسته‌ای گفت: امسال دانش آموزان عزیز سراسر کشور و همه دانشگاهیان و همه 13 میلیونی که در کلاس‌ها امروز درس و مشق را آغاز می‌کنند باید بدانند با تلاش ملت بزرگ ایران و دیپلمات‌ها و پیروزی هسته‌ای فضای جدیدی پیش روی کشور ایجاد شده است.

رئیس جمهور اضافه کرد: همه تلاش ما این است غل‌هایی که دشمنان روی دست و پای ما بسته بودند باز شود. تلاش ما این است که فضای بیشتری برای کار بیشتر و استفاده بهتر از امکانات کشور برای رشد بیشتر به وجود بیاید. هیچ وقت نباید از شرایط فعلی راضی باشیم و همیشه باید دنبال شرایط بهتر باشیم.

وی همچنین پرسش مهر امسال را به توافق هسته‌ای اختصاص داد و اظهار کرد: پرسش مهر امسال که از شما عزیزان دارم این است که به نظر شما دانش آموزان عزیزی که سرمایه اصلی کشور ما هستید بعد از انجام توافق هسته‌ای با شش قدرت بزرگ دنیا چه فرصت‌های تازه‌ای پیش روی ما گشوده شده است.

وی افزود:‌ به نظر شما از لحاظ علم و فناوری، محیط کار، اقتصاد روابط ما با همسایگان و دنیا شرایط بهتر در زندگی حل مشکلات محیط زیست، آب، خاک، جامعه، اشتغال و جوانان ما بعد از پایان تحریم و ماه‌های آینده فرصت پیش روی ما چیست و چگونه باید از این فرصت استفاده کنیم.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه همه می‌دانیم ما دو بهار داریم یادآور شد: یک بهار در آغاز فروردین است که بهار طبیعت است و همه درخت‌ها، بوته‌ها و همه زمین زنده و شکوفا می‌شود و ما زیبایی و طراوتش را می‌بینیم این بهار چقدر دل انگیز و فرح بخش است و ما چقدر خوشحال می‌شویم که گلهای بهار را می‌بینیم عطر بهار را استشمام می‌کنیم و نسیمش را لمس می‌کنیم.

وی ادامه داد: اول مهر بهار دیگر ماست. بهار علم، اندیشه، مدسه دانشگاه ، یاد گرفتن، اولین تماس با همکلاسی‌ها بعد از چند ماه تعطیلات و آغاز شکوهمند علم و دانش در کنار معلمان عزیز، گل مهر از فروردین زیباتر و معطرتر و برای همه ما دل انگیزتر است.

روحانی در پایان آغاز سال تحصیلی را به همه دانش آموزان، مدیران، مسئولان و آموزش و پرورش، پدران و مادران وجامعه فرهیخته بزرگ ایران زمین تبریک گفت.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: