جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 31 شهريور 1394     
با مدیریت جهادی خط 3 با هزینه ای کمتر از برآوردها ساخته شد

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،مدیرعامل شرکت مترو در مراسم افتتاح خط 3 مترو گفت: با کمک دولت می توانیم خطوط 6 ،7 و فرودگاه امام خمینی(ره) را تا پایان سال 95 به اتمام برسانیم.

هابیل درویش در مراسم افتتاح نیمه شمالی خط 3 مترو با خیرمقدم به رییس جمهور، هیات همراه، شهردارمحترم تهران، اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران به ویژه اعضای کمیسیون شورای شهر و آغاز هفته مقدس را تبریک می گویم.

وی با بیان اینکه امروز خدا را شاکر هستیم که در جمع شما عزیزان خط 3 مترو که یکی از دست آوردهای اقتصاد مقاومتی است افتتاح می شود، افزود:  این خط در شرایط ویژه و در شرایط تحریم ساخته شد. ساخت این خط 14 ماه طول کشید و این به طریقی است این خط 37 کیلومتر طول دارد.

مدیرعامل شرکت مترو در خصوص اینکه این خط از ابتدای خیابان آیت الله شهید سعیدی آغاز می شود و به شمالی ترین نقطه تهران می رسد، خاطر نشان کرد: این خط از نقاط قدیمی پایتخت عبور می کند و.این پروژه با فرهنگ جهادی ساخته شده که بیش از  4 هزار میلیاردتومان هزینه داشته است و ما با 3 هزار و 200 میلیارد تومان آن را به سرانجام رساندیم.

وی در خصوص اینکه ساخت خط 3 متروی تهران را در اردیبهشت سال 93 آغاز کردیم و قول دادیم که تا نیمه اول سال 94 به اتمام برسد که به حمدالله این کار انجام شد، گفت: جناب رییس جمهور بهتر است بدانید ما توانسته ایم هفته ای بیش از 500 متر تونل بسازیم و قادریم ماهانه بیش از 2 کیلومتر تونل مترو در شهر تهران بسازیم .

درویش با بیان اینکه باید اعلام کنم که ساخت مترو در تهران یک صنعت است نه یک فعالیت عمرانی اظهار کرد: 30 درصد آن را فعالیت عمرانی تشکیل می دهد که بیش از 800 درصد تجهیزات این پروژه ایرانی است. امروز مترو به بلوغی رسیده که می تواند به تمامی کشورهای منطقه به غیر از ایران خدمات ارایه کند .

وی در خصوص اینکه امروز بیش از 20 هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم فعالیت می کنند، ادامه داد:  شاهد هستیم در پایتخت کشورمان به طور همزمان 200 کیلومتر مترو در حال ساخت است و این در حالیست که  مترو خط 3 امروز برای شهروندان رایگان است.

مدیرعامل شرکت مترو با بیان اینکه جناب رییس جمهور لازم است بدانید با کمک دولت ما می توانیم خطوط 6 ،7 و فرودگاه امام خمینی را که جمعا 122 کیلومتر است تا پایان سال 95 به پایان برسانیم، اذعان کرد: ساخت این خطوط 12 هزارمیلیارد تومان هزینه دارد. ما می دانیم دولت مشکلاتی دارد اما اگر 10 هزار میلیاردتومان داشته باشیم، این پروژه ها را تا سال 95 به اتمام می رسانیم.

درویش با اشاره به اینکه 9میلیون سفر با افتتاح این خطوط انجام می شود، افزود: از شما قول می خواهیم 3 فاینانسی که ما به قرارداد رسانده ایم را دستور دهید تا به سرانجام رسد. ما در دولت های قبل مشکل پیش پرداخت فاینانس داشتیم اما امروز با طرف های خارجی به تفاهم رسیده ایم که بدون پیش پرداخت به فینانس دست پیدا کنیم




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: