جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 31 شهريور 1394     
صدور برچسب،کارت شناسایی و نظارت بر سرویس مدارس بر عهده شرکت تاکسیرانی می باشد

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز ، معاون فرهنگی آموزشی سازمان تاکسیرانی با اشاره به فرا رسیدن سال تحصیلی و فعالیت سازمان تاکسیرانی در این راستا گفت: سازمان تاکسیرانی شهر تهران عضو کارگروه حمل و  نقل دانش آموزی شهر تهران است که دارای 5 عضو می باشد که شامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران ، شرکت واحد اتوبوسرانی ، پلیس راهور تهران بزرگ ، آموزش و پرورش و سازمان تاکسیرانی می باشد.

حسن اشتری در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز اظهار داشت: با توجه به توافق نامه ای که در 12 مرداد سال جاری به امضاء رسیده است هر یک از دستگاه ها فعالیت خاصی را عهده دار می باشند، در این راستا سازمان تاکسیرانی شهر تهران ماموریت هایی را عهده دار می باشد که مهمترین آن ساماندهی سرویس های مدارس فعال در شهر تهران است.

وی افزود: همچنین ابراز بررسی تایید صلاحیت خودرو و رانندگان ، صدور انجام اجرای دوره های آموزشی ویژه رانندگان سرویس مدارس ، صدور برچسب و کارت شناسایی و نظارت بر عملکرد سرویس های شهر تهران و شرکت های خصوصی بر عهده سازمان تاکسیرانی شهر تهران است.

معاون فرهنگی آموزشی سازمان تاکسیرانی شهر تهران خاطرنشان کرد: هم اکنون رانندگان متقاضی در سرویس مدارس و شرکت های خصوصی به سازمان تاکسیرانی شهر تهران معرفی خواهند شد که باید در این راستا مدارک مرتبط با خودرو و راننده مورد بررسی قرار گیرد و همچنین رانندگان بعداز گذراندن یک دوره آموزشی 4 ساعته برچسب و کارت شناسایی سرویس مدارس را اخذ خواهند کرد.

اشتری در ادامه گفت: خودروی سرویس مدارس باید دارای معاینه فنی معتبر ، بیمه نامه شخص ثالث و سرنشین ، بیمه نامه حوادث و کپسول آتش نشانی و همچنین دارای برچسب سرویس مدارس باشد.

وی در خصوص شرایط رانندگان سرویس مدارس تصریح کرد: رانندگان در این حوزه باید دارای سن حداقل 23 سال و متاهل باشند بجز رانندگان زن که خود سرپرست خانوار هستند ، البته رانندگان سرویس مدارس دخترانه نیز حتما باید خانم باشد ، دارای بیماری های واگیردارو مسری نباشند ،همچنین دارای عدم سوءپیشینه و عدم اعتیاد به مواد مخدر باشند و از نظر پلیس راهور جزو رانندگان پرخطر نباشند.

وی اذعان داشت: همچنین رانندگان باید یک دوره آموزشی 4 ساعته را در مرکز آموزشی به ویژه سرویس مدارس بگذرانند این دوره آموزشی شامل یک ساعت و نیم مباحث روانشناسی ترافیک ، کنترل خشم و استرس و اضطراب و یک ساعت مربوط یه قوانین راهنمایی و رانندگی و تاکید بر موضوع خط سفیداست که باید شرکت کنند.

معاون فرهنگی آموزشی سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به نظارت بر سرویس مدارس گفت: در سال جاری در بحث نظارتی 4 ضلع نظارتی تعریف شده است که شامل : ضلع اول آن مربوط به سازمان تاکسیرانی در خصوص نظارت و بازرسی سرویس مدارس در ایام بازگشایی مدارس و پس از آن که در صورت تخلف با آن ها برخورد قانونی خواهد شد ، ضلع دوم آن پلیس می باشد که از تاریخ 4 مهر ماه سال جاری طرحی را در جهت برخورد با رانندگان متخلف در بحث سرویس مدارس خواهد داشت ، ضلع سوم  آن آموزش و پرورش ، مدیران مدارس و مدیران اجرایی سرویس مدارس نسبت به نظارت بر عملکرد سرویس ها خواهد داشت و ضلع چهارم آن والدین می باشند که انتظار می روند والدین نیز باید از سرویس هایی برای دانش آموزان خود استفاده کنند که دارای برچسب و راننده آن دارای کارت شناسایی باشد زیرا در غیر این صورت کارگروه حمل و نقل شهر تهران هیچ مسئولیتی را در ازای آن نخواهد پذیرفت.

اشتری در ادامه افزود: همچنین شهروندان در صورت پیشنهاد و شکایات می توانند از طریق سامانه 1888 شهرداری تهران و یا از طریق گزارش به مدیر مدرسه یا بازرس مستقر در آن منطقه گزارش دهند.

وی در پایان با اشاره به افزایش نرخ سرویس مدارس در سال جاری اذعان داشت: نرخ سرویس مدارس در سال جاری نسبت به سال گذشته 20 درصدافزایش یافته است و با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران می باشد که به فرمانداری و آموزش و پرورش ابلاغ شده است همچنین شهروندان برای اطلاع بیشتر می توانند به سایت سازمان تاکسیرانی و یا سایت شورای اسلامی شهر تهران مراجعه نمایند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: