جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 30 شهريور 1394     
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خبر داد:
اَبَر پروژه خط 3 متروی پایتخت سه شنبه افتتاح می شود

اتمام خط 3 متروی تهران در شرایط تحریم تبلور و تجلی مدیریت جهادی است

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در توصیف پروژه خط 3 متروی پایتخت به «اَبَر پروژه» گفت: هم زمان با تکمیل بخش شمالی خط 3 متروی تهران، این پروژه بزرگ شهری که از نظر عظمت، از ابعاد و جایگاه ملی برخوردار است، طی مراسم ویژه ای صبح روز سه  شنبه رسماً افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: با افتتاح بخش شمالی خط 3 مترو به طول 18 کیلومتر، این خط سراسری که منتهی الیه جنوب غرب تهران را به منتهی الیه شمال شرق تهران متصل می کند، به طول مجموعاً 37 کیلومتر آغاز به کار می کند.

وی با اعلام این که با افتتاح خط 3 مترو، سالانه 225 میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه  جویی می شود، تأکید کرد: اگر قیمت تمام شده هر لیتر بنزین را تنها دو هزار تومان در نظر بگیریم، با بهره برداری از این خط سالیانه 450 میلیارد تومان تنها در مصرف سوخت صرفه جویی خواهد شد.

50 برابر برج میلاد بتن و 25 برابر برج ایفل میل گرد در خط 3 مترو به کار رفته است

معاون شهردار تهران با اشاره به این که برای احداث خط 3 مترو، دو میلیون متر مکعب بتن که معادل 50 برابر بتن سازه برج میلاد است به کار رفته، اظهار کرد: علاوه بر این، برای ساخت این خط 250 هزار تن میل گرد که معادل 25 برابر   میل گرد سازه برج ایفل است به کار رفته است.

مهندس تشکری هاشمی با بیان این که با اتمام تمام ایستگاه های خط 3 مترو، سهم جا به جایی این خط در مجموع به یک میلیون جا به جایی در روز افزایش می¬یآبد، افزود: این خط در ایستگاه شهید بهشتی با خط یک، در ایستگاه میدان حضرت ولی عصر (عج) با خط 6، در ایستگاه چهار راه حضرت ولی عصر (عج) با خط 4 و در ایستگاه مولوی با خط 7 مترو، تقاطع و تبادل مسافر دارد.

وي با تاكيد بر اين كه با افتتاح كامل خط 3 مترو، روزانه بالغ بر 400 هزار ساعت در وقت شهرونداني كه از اين خط استفاده مي‌كنند صرفه‌جويي مي‌شود، اضافه كرد: با بهره‌برداري از اين خط، زمان سفر از بزرگراه آزادگان در جنوب غرب تهران تا لواسانات در شمال شرق تهران به نصف ميزان موجود كاهش پيدا مي‌كند.

 خط 3 مترو  صد در صد با دانش مهندسان و توان کارگران ایرانی ساخته شد است

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه مجموع زيربناي ايستگاه‌هاي خط 3 مترو، بالغ بر 300 هزار متر مربع است، اظهار كرد: براي احداث اين خط، 6 ميليون مترمكعب خاك‌ برداري شده و ركوردهاي كم ‌نظيري در زمينه پروژه‌هاي اجرايي و عمليات عمراني در صنعت مترو شكسته شده است.

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه شايد اصلي‌ترين ويژگي خط 3 مترو، ساخت آن در شرايطي بود كه كشورمان تحت شديدترين تحريم‌هاي ظالمانه قدرت‌هاي استعماري و استكباري قرار داشت، تصريح كرد: اتمام اين خط در شرايط تحريم‌هاي ناجوانمردانه بين‌المللي، تبلور و تجلي مديريت جهادي است.

وي با تأكيد بر این که احداث خط 3 مترو، سخت‌ترين پروژه‌اي است كه در متروي پايتخت اجرا شده، اضافه كرد: از مهم‌ترين ويژگي‌هاي اين خط، ساخت آن به صورت صد در صد با استفاده از دانش مهندسان و توان كارگران ایران بود.

گفتني است آيين افتتاح بخش شمالي خط 3 متروي پایتخت و راه‌اندازي كامل اين خط سراسري در آستانه آغاز سال جديد تحصيلي، طي مراسم ویژه ای صبح روز سه‌ شنبه 31 شهريور در محل ايستگاه متروي قائم واقع در شمال شرق تهران، برگزار مي‌شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: