جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 30 شهريور 1394     
مسافر پاریس در دام بادیگارد ایرانی

وقتی زن ایرانی مقیم کشور فرانسه ناپدید شد، هیچ‌کس تصور نمی‌کرد او فریب وعده‌های پسری ١٥‌سال کوچکتر از خودش را خورده باشد. این ارتباط که از دیداری کوتاه در یک پارک شکل گرفته بود، پس از مدتی در شبکه‌های اجتماعی تلگرام و واتس‌آپ ادامه پیدا کرد تا معمای پیچیده گم شدن مسافر پاریس پیش روی پلیس ایران قرار بگیرد.

زن جوان در پاریس گم شد
یک ماه قبل خانواده ثروتمند ایرانی که ساکن پاریس بودند، در برابر سناریوی مرموز ناپدیدشدن دخترشان به نام «آلیس» قرار گرفتند. همین موضوع کافی بود تا این خانواده با مراجعه به پلیس شهر پاریس، کارآگاهان را در جریان گم شدن دختر جوان قرار دهند. ماموران پلیس درحالی‌که فرضیه ربوده شدن یا قتل را پیش روی این پرونده می‌دیدند، در بررسی‌های بیشتر متوجه شدند «آلیس» چند روز قبل با تهیه بلیت هواپیما به ایران سفر کرده است. خانواده این دختر هرگز باور نداشتند دخترشان به راحتی و بدون هیچ اطلاعی آنها را ترک کرده باشد و همین ماجرا باعث شد تا سفر غیرمترقبه آلیس پای آنها را به دادسرای جنایی تهران باز کند.

وقتی پدر و مادر آلیس برای پیدا کردن ردی از دخترشان به ایران سفر کردند، با مراجعه به دادسرای جنایی خبر مفقود شدن وی را پیش روی بازپرس پرونده قرار دادند. پدر دختر گمشده درباره جزییات سناریوی مرموز سفر پنهانی دخترش به ایران گفت: «حدود ٣٠‌سال قبل به همراه همسر و ٢ دخترم به کشور فرانسه رفتیم و درحال حاضر ساکن شهر پاریس هستیم. چند روز قبل وقتی دختر بزرگم به نام «آلیس» از خانه بیرون رفت و دیگر بازنگشت، نگران شده بودیم و به همین خاطر پلیس را در جریان ماجرا قرار دادیم. کارآگاهان پلیس فرانسه بعد از ردیابی و تحقیقات ویژه متوجه شدند دخترم با تهیه بلیت به ایران سفر کرده است. این موضوع برای ما عجیب بود، او هیچ‌وقت بدون مشورت با من و مادرش کاری انجام نمی‌داد و همیشه ما را در جریان
رفت و آمد‌هایش قرار می‌داد. البته قبل از این حادثه متوجه تغییر رفتارش شده بودم؛ دایما در شبکه‌های تلگرام و واتس‌آپ فعالیت می‌کرد و احساس کرده بودیم که در این فضاهای مجازی با یک پسر جوان ساکن ایران در ارتباط باشد. دخترم در تهران به خانه هیچ‌کدام از اقوام و دوستان‌مان نرفته است و ما نگران هستیم که او از طرف این ناشناس اغفال شده باشد.»

پس از طرح شكايت، پرونده به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای جنایی پايتخت در اختيار كارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفت. نخستين تحقيقات نشان داد این دختر پس از مراجعه به ایران با یکی از دوستان خانوادگی‌شان تماس گرفته و او را در جریان ماجرای سفرش به تهران قرار داده است. همین اطلاعات کافی بود تا ماموران پلیس در تحقیقات ویژه، مخفیگاه او را در منطقه رباط‌کریم ردیابی کنند. بدین ترتیب پلیس به دستور بازپرس پرونده «آلیس» را که در یک خانه با پسری جوان زندگی می‌کرد، بازداشت کردند. با انتقال این دختر و پسر به دادسرا، راز معمای ناپدید شدن خود‌خواسته مسافر پاریس برملا شد.

دختر ایرانی در ادعایی عجیب به بازپرس پرونده گفت: «این پسر جوان بادیگارد من در ایران است، من در سفر قبلی که به ایران داشتم، با او آشنا شدم. من به همراه دوستم به پارک رفته بودیم که ٢ زورگیر با چاقو ما را تهدید کردند و درست زمانی که می‌خواستم کیفم را به مرد سارق بدهم، پسری جوان و درشت‌اندام که شاهد ماجرا بود، خودش را به ما رساند و با زورگیران درگیر شد و توانست آنها را فراری دهد. حمایت او از من باعث شد تا با یکدیگر  وارد رابطه‌ای دوستانه شویم. پس از آن بود که به پاریس برگشتم. در آن مدت از طریق تلگرام و واتس‌آپ با یکدیگر در ارتباط بودیم. چند بار نیز برایش پول فرستادم، تا این‌که او به من پیشنهاد داد تا برای کار کردن به ایران بروم و خودش هم به‌عنوان بادیگارد همیشه در کنارم خواهد بود. می‌دانستم اگر پدر و مادرم در جریان این موضوع و رفتن من به ایران به قصد کار کردن قرار بگیرند، مخالفت خواهند کرد، به همین خاطر پنهانی بلیت خریدم و به ایران آمدم تا در تهران کار کنم و این پسر به‌عنوان بادیگارد از من حمایت کند.»

با ادعاهای این دختر جوان، تحقیقات برای روشن شدن زوایای مبهم پرونده و رازگشایی از ارتباط پنهانی این مسافر پاریس در مخفیگاه رباط‌کریم ادامه دارد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: