جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 30 شهريور 1394     
80 درصد ناوگان مینی بوسرانی کشور فرسوده است

به گزارش گروه حمل و نقل پاک شهرداری نیوز، مدیرعامل اتحادیه مینی بوسرانی کشور گفت : با وجود اعلام دولت مبنی بر اسقاط بیش از 2 هزار دستگاه مینی بوس فرسوده تاکنون هیچ کدام از مینی بوس های برون شهری موفق به دریافت خودرو جایگزین نشده و تنها به نظر می رسد درصدی از مینی بوس های درون شهری موفق به دریافت خودرو جایگزین شده اند.

غلامرضا غضنفری در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز عدم خریداری خودروهای اسقاطی را مشکل دیگر در جریان نوسازی ناوگان مینی بوسرانی دانست و افزود : البته طرح معادل سازی نیز موجب تسریع در روند نوسازی ناوگان مینی بوسرانی نشده و همچنان این مساله معضلی برای دارندگان مینی بوس های فرسوده شده است.

وی اظهار داشت : در این شرایط اغلب دارندگان مینی بوس های فرسوده بلاتکلیف شدند چرا که دیگر مراکز اسقاط و وارد کنندگان نیز خودروهای اسقاطی آنها  را خریداری نمی کنند.

وی خاطر نشان کرد : هم اکنون سازمان راهداری برای نوسازی مینی بوس های فرسوده حدود 70 درصد قیمت خودرو را تسهیلاتی با بهره 6 درصد به دارندگان خودروهای فرسوده ارائه می کند.

مدیرعامل اتحادیه مینی بوسرانی کشوردر ادامه به اشاره به اینکه هم اکنون 80 درصد مینی بوس های فعال در کشور فرسوده است ، تصریح کرد : در صورت اسقاط مینی بوس های فرسوده نیز ، همچنان خودروی جایگزین نیز مشکلی بر مسیر این جریان است به طوری که حداکثر میزان خودرو تامین شده در داخل در سال کمتر هزار دستگاه بیشتر نیست و باید ما بقی از خودروهای وارداتی تامین شود که تبعا هزینه این خودروها به دلیل بالا بودن مشکلاتی را برای رانندگان ایجاد می کند.

غضنفری مشکل قیمت را مشکل مهم دارندگان مینی بوس های فرسوده دانست و گفت : در حال حاضر مینی بوس موجود در بازار  کمتر از 120 هزار تومان نیست و متاسفانه همین مساله قیمت مشکلاتی را برای دارندگان خودروهای فرسوده جهت اسقاط و جایگزینی ایجاد کرده است.

وی گفت : دولت باید تسهیلات بلاعوض جهت نوسازی ناوگان مینی بوسرانی اختصاص دهد در غیر این صورت تعداد مینی بوس های فرسوده روز به روز افزایش خواهد یافت.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: