جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 29 شهريور 1394     
بیشترین آلودگی شهر تهران از کجا بوجود می آید؟!

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: فعالیت های مختلف در خدمات شهری جهت گذراندن زندگی، آلودگی صوتی را افزایش می دهد.

علی محمد شاعری با  بیان اینکه افزایش فعالیت های مختلف در خدمات شهری جهت گذراندن زندگی موجب شده تا آلودگی صوتی به عنوان یک مشکل اجتماعی بروز کند، اظهار کرد: جایگاه آلودگی صوتی در کشور ما مانند بیشتر آلودگی ها چندان روشن و مشخص نیست.

وی با تأکید بر اینکه سروصدای وسایل نقلیه یکی از مهمترین منابع آلاینده در ارتباط با آلودگی های صوتی به شمار می رود، افزود: طبق بررسی های انجام شده در سازمان حفاظت محیط زیست شهر تهران بیشترین آلودگی صدای ایجاد شده در شهر ناشی از تردد وسایل نقیله است.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به بررسی آلودگی صوتی و شاخص صدای ترافیک در خیابان های اصلی کلانشهر تهران تصریح کرد: طبق استانداردهای صدا در هوای آزاد ایران، آلودگی صوتی به عنوان یک مشکل جدی در شهر مطرح است.

شاعری اضافه کرد: بررسی همبستگی بین تراز صدای معادل و بار ترافیکی، همبستگی لگاریتمی بین داده ها را نشان می دهدوبه همین منظور بیشترین صدای ترافیک در زمان های مختلف در خیابان های پر تردد برآورد شده و علت این امر شاید بتوان در تلفیق صدای وسایل حمل و نقل و صدای ناشی از صنایع مختلفی که در این قسمت از شهر متمرکز است دانست.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: