جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 28 شهريور 1394     
خاطره ضرغامی ازسرود"ممد نبودی"+عکس

باشگاه خبرنگاران:عزت الله ضرغامی رئیس سابق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که کاربران اینستاگرام با فعالیت های گسترده وی آشنایی کامل دارند در پست جدید خود درباره سرداران خرمشهر و پدر شهید جهان آرا نوشت.

وی همچنین مطلبی درباره سرود "ممد نبودی" نوشت و از همکاران صدا و سیمای آبادان برای تهیه و ارسال آن تشکر کرد.

سرداران خرمشهر

ضرغامی نوشت:

" سرداران خرمشهر!حاج سید هدایت‌الله جهان‌آرا، پدر بزرگوار شهید محمد جهان‌ارا، فرمانده شجاع سپاه خرمشهر، دعوت حق را لبیک گفت. خداوند با شهیدش محشور نماید!تصویر مربوط به تقدیر از این مرد بزرگ در اختتامیه‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر در سال ۷۵ است. آقایان میرسلیم (وزیر ارشاد وقت)، احمدرضا درویش کارگردان فیلم 'سرزمین خورشید’ و محمدرحمان نظام‌اسلامی هم در تصویر هستند.در آن زمان، معاون سینمایی وزارت ارشاد بودم. فیلم سرزمین خورشید در حوزه‌ی دفاع مقدس است که با موضوع خرمشهر و شهید جهان‌آرا، گره خورده است..*** پی‌نوشت ***********.سرود حماسی "ممد نبودی" ماندگارترین سرود دفاع مقدس است که در یک شرایط استثنایی و حالات خاص معنوی و روحی رزمندگان، پس از فتح خرمشهر و در مسجد جامع این شهر اجرا شده است. زحمات همکاران صدا و سیمای مرکز آبادان در ضبط، تدوین و ارسال به موقع آن برای شبکه‌های ملی، قابل تقدیر است.

ملودی این سرود بی‌نظیر و به راحتی زمزمه‌پذیر است:ممد نبودی ببینی شهر آزاد گشتهخون یارانت پرثمر گشتهآه و واویلا، کو جهان‌آرااز هجرت ای سردار دل، گل‌ها پژمردندنخل‌های شهر ما، بی‌سر می‌مردنددر دست مردان خدا، جامت می‌مانددر یاد مستان، نامت می‌ماند...التماس دعا"




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: