جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 28 شهريور 1394     
ضرورت توجه به نما و هویت معماری اسلامی-ایرانی در نوسازی بافت فرسوده

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز،گروه اقتصاد شهری:مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با  تاکید بر ضرورت توجه به نما و هویت معماری اسلامی-ایرانی در نوسازی بافت فرسوده گفت: نوسازی بافت های فرسوده پایتخت در هر محله با توجه به پیشینه  محله از جمله موضوعاتی مانند طایفه بندی، قومیتی، ترکیب ملیت ها، ریشه شکل گیری بافت، وضعیت کنونی و... نیاز به تدوین برنامه مستقلی دارد.

عبادالله فتح اللهی ، با بیان این مطلب افزود: معتقدیم شناخت و فهم ما از موضوع نوسازی باید بر مبنای مطالعات میدانی و محلی باشد.

وی با بیان اینکه اقدامات در زمینه نوسازی بافت های فرسوده به دلیل مشکلات مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، کالبدی و ... بسیار پیچیده است، تصریح کرد: انجام کار تیمی و گروهی در این خصوص و استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در جهت ایجاد همگرایی و هم سویی به منظور تحقق اهداف و برنامه های نوسازی در پایتخت ضروریست.

فتح اللهی با اشاره به اینکه موضع سازمان نوسازی در مواجهه با نوسازی بافت های فرسوده پایتخت، ترمیم، تلفیق، ائتلاف، همدلی و همراهی با کلیه نهادها و دستگاه های متولی و ذی مدخل در این مسیر است، خاطرنشان کرد: امروز مدیریت شهری به نقطه ای از بلوغ تجربی و دانش رسیده است که بتواند امکانات خود را تلفیق کند و سازمان نوسازی شهر تهران نیز خود را موظف می داند که ریل گذاری و اقدامات لازم را برای انجام این هماهنگی ها به وجود آورد.

وی با بیان اینکه نوسازی بافت‌های فرسوده با مدیریت واحد امکان‌پذیر است، گفت: تا زمانی که همه دستگاه‌های دخیل در این قضیه با یکدیگر مشارکت نکنند توسعه و پیشرفتی نخواهیم داشت. متاسفانه از عواقب این ناهماهنگی، رخ دادن فاجعه بزرگ در زمان وقوع زلزله است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در پایان با تاکید بر اینکه متاسفانه به غیر از مدیریت شهری دستگاه‌های دخیل در امر احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده هنوز به طور جدی به این مساله ورود پیدا نکرده‌اند، افزود: احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده با مشارکت شهرداری تهران و تمام دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت نیرو، سازمان آب، برق و سایر مجموعه‌ها امکان پذیر است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: