جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 20 خرداد 1393     
روش جدید مبارزه با آلاینده‌ها در چین

به گزارش شهرداری نیوز،مؤسسه امور شهری و محیط زیست پکن به منظور برخورد با کمپانی‌های آلاینده هوا، نرم‌افزار مخصوص کنترل اطلاعات کیفیت هوا برای تلفن‌های همراه ارائه کرد.

موسسه امور شهری و محیط زیست پکن با هدف بهبود تلاش‌های خود در معرفی کمپانی‌های آلاینده محیط زیست، نرم‌افزاری را مخصوص تلفن‌های همراه طراحی کرده که با استفاده از آن اطلاعات مربوط به کیفیت هوای 190 شهر چین کنترل می‌شود. در این نرم افزار اطلاعات مربوط به انتشار آلاینده‌های 370 کارخانه صنعتی سراسر چین به صورت ساعتی به روزرسانی می‌شود. این کارخانجات موظف هستند میزان انتشار آلاینده‌های خود را به مقامات محلی گزارش کنند و این اطلاعات توسط تلفن‌های همراه دریافت می‌شوند.

وزارت محیط زیست چین از 15 هزار کارخانه این کشور خواسته تا اطلاعات لحظه به لحظه خود را به این وزارتخانه ارائه دهند. این نرم افزار یک ماه پس از اصلاح قانون حفاظت از محیط زیست توسط مجلس چین عرضه شد تا بدین ترتیب به فعالان غیردولتی محیط زیست برای تنبیه کمپانی‌های ناقض محدودیت‌های جدید آلاینده‌ها، قدرت بیشتری داده شود.

قانون حفاظت از محیط زیست چین پس از 25 سال برای نخستین بار اصلاح شده و از اول ژانویه 2015 میلادی اجرایی می‌شود. ارائه این نرم‌افزار گام بسیار مهمی از سوی فعالان محیط زیست در چین و سراسر جهان است. این در حالی است که تا همین سه سال گذشته مقامات چین این اطلاعات را محرمانه نگه می‌داشتند که این مساله منجر به افزایش بی‌رویه آلودگی هوا در این کشور شد.

این نرم‌افزار به عنوان یک ابزار جدید پایش آلودگی‌ها در چین محسوب می‌شود که نویدبخش کاهش آلاینده‌های وسیع در این کشور خواهد بود. پس از اصلاح قانون جدید حفاظت از محیط زیست برای تنبیه مرتکبین و ناقضان محدودیت‌های جدید آلایندگی، هیچ‌گونه محدودیت جریمه‌ای وجود ندارد. اکنون 15 هزار کارخانه چینی به خوبی می‌دانند که پیروی از قانون جدید به نفع آنها است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: