جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 28 شهريور 1394     
ورود خودروهای هیبریدی افق جدیدی را درناوگان تاکسیرانی ایجاد خواهد کرد

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، شهرداری نیوز ، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از ورود خودروهای هیبریدی  به ناوگان تاکسیرانی خبرداد و گفت: برای اولین بار شاهد ورود خودروهای دارای استاندارد یورو 5 و هیبریدی در تاریخ حمل و نقل درون شهری خواهیم بود ،که قطعا ورود خودروهای هیبریدی افق جدیدی را درناوگان تاکسیرانی ایجاد خواهد کرد.

میثم مظفر در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز اظهار داشت: هم اکنون سازمان تاکسیرانی به منظور جذب سرمایه گذار برای نوسازی ناوگان فرسوده اقدام به فراخوان و جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی کرده که خوشبختانه مورد استقبال قرار گرفته است.
وی افزود: در این طرح شرکت‌های خودمالکی با خرید خودرو در یک بازه زمانی شش ساله خودرو را به راننده آن منتقل می‌کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران خاطرنشان کرد: درحال حاضر توافق نامه ای توسط  بخش خصوصی و سرمایه گذاران منعقد شده است که در راستای آن تعداد 7 هزار دستگاه خودروی هیبریدی و خودروی بنزینی دارای استاندارد یورو 5 و یورو 6 که با سرمایه بخش خصوصی وارد ناوگان تاکسیرانی شود.

مظفر از تحویل تاکسی های جدید به این ناوگان خبر داد و خاطرنشان کرد: براساس توافق‌های صورت گرفته خودروسازان ، مراکز اسقاط و بانک صادرات ظرف یک ماه آینده تحویل خودورهای جدید شامل سمندEF7 و پژو اجرایی می شود.
وی در خصوص تردد تاکسی پیکان در سطح شهر تهران خاطرنشان کرد: براساس مصوبه  شورای حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکسی های پیکان از دی ماه سال جاری مجاز به تردد در محدوده طرح ترافیک نیستند و با همکاری پلیس راهور متوقف خواهند شد.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به نوسازی تاکسی پیکان گفت: هم اکنون17 هزاردستگاه تاکسی فرسوده شامل سمند، پراید و... در پایتخت وجود دارد که از این تعداد بیش از 6 هزار و 400 دستگاه تاکسی پیکان در ناوگان تاکسی رانی تهران در نوبت نوسازی قرار دارند.

وی اظهار داشت: در حال حاظر خودروهای هیبریدی در کاهش آلودگی هوا بسیار موثر می باشند ،براساس آمار به دست آمده  تعداد 66 دستگاه خودروی هیبریدی معادل یک تاکسی پیکان باعث ایجاد آلودگی خواهد شد،همچنین مصرف سوخت این خودرو ترکیب بنزین و برق است و مصرف آن دو سوم کمتر از خودروهای معمولی می باشد.

مظفر در پایان با اشاره به ورود خودروی تویوتا کمری به ناوگان تاکسیرانی اذعان داشت: هم اکنون تعداد 70 دستگاه خودروی یورو 5 بنزینی تویوتا کمری و هیبریدی وارد ناوگان تاکسیرانی شده است امید است این تعداد توسعه یابند .  




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: