جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 28 شهريور 1394     
آرژانتین هم دلار را حذف کرد

به گزارش فارس به نقل از رسانه آرژانتینی «ته‌لام»، «آلخاندو بانولی» رئیس بانک مرکزی آرژانتین از توافق با بانک مرکزی چین در زمینه استفاده از «یوان» (پول رایج چین) در مبادلات تجاری و اقتصادی بین دو کشور خبر داد و گفت این توافق مسیر گسترش روابط اقتصادی بین چین و آرژانتین را هموار خواهد کرد.
بانک مرکزی آرژانتین طی گزارشی اعلام کرد که یادداشت  تفاهم بین دو بانک اصلی چین و آرژانتین به دستور رؤسای جمهور بین دو کشور امضا شد.
پیش‌تر «شی‌جین پینگ» رئیس‌جمهور چین و «کریستینا فرناندز کریشتر» رئیس‌جمهور آرژانتین در زمینه استفاده از «یوان» برای مبادلات و تجارت بین دو کشور توافق کرده بودند. این تفاهم‌نامه به بانک مرکزی آرژانتین در مسیر ایجاد تنوع در مبادلات خارجی و سرمایه‌گذاری‌های کلان، بسیار کمک می‌کند.
«بانولی» رئیس بانک مرکزی آرژانتین در این راستا تصریح کرد که علاقمندی دو کشور برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی و روابط تنگاتنگ چین و آرژانتین موجب حصول این توافق بین بانک‌های اصلی دو کشور شد.
وی افزود: استفاده از پول واحد می‌تواند تاثیر به سزایی در گسترش روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور داشته است.
با این توافق آرژانتین هم به صف کشورهایی پیوست که استفاده از دلار را در مبادلات خود با چین کنار گذاشته‌اند.
با توجه به این که آرژانتین یکی از کشورهای صاحب نام در اقتصاد آمریکای لاتین به حساب می‌آید آغاز مراودات تجاری آن با اروپا می‌تواند نقطه عطف اقتصاد بسیاری از کشورهای آسیایی باشد.
آرژانتین پس از برزیل دومین شریک بزرگ تجاری چین در آمریکای جنوبی محسوب می‌شود؛ چین و آرژانتین دارای روابط بسیار خوبی هستند، به طوری که در سال 2004 ارزش مبادلات تجاری بین دو کشور چهار میلیارد دلار، در سال 2008 به میزان 14 میلیارد د لار و سال 2012 مبلغی معادل 14/5میلیارد دلار بوده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: