جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 28 شهريور 1394     
برای شنودکامپیوترتان فرم پرکنید!

باشگاه خبرنگاران جوان: یک گروه مدافع حریم خصوصی با نام Privacy International با راه اندازی کمپینی از افراد مقیم انگلیس خواسته است فرم آنلاینی را برای ارسال به محکمه قضایی"IPT"پر کنند.

بر اساس قوانین مصوب در انگلیس، اگر یک شهروند انگلیسی بخواهد از صحت و سقم جاسوسی و شنود آژانس های نظارتی انگلیس مثل (GCHQ) از تماس های تلفنی، ایمیل و وب سایت های مورد بازدیدش مطلع شود باید فرم دعوی را با اطلاعات شخصی خود مثل نام، تاریخ تولد، شماره تلفن، آدرس ایمیل و آدرس IP پر کند و سپس آن را برای IPT که دیده بان سرویس های امنیتی در انگلیس است ارسال کند. این محکمه ی قضایی به لحاظ قانونی موظف است که به این مسئله رسیدگی کند.

از آن جا که IPT مقرر کرده که این فرم ها باید به صورت جداگانه از طرف تک تک شهروندانی که مدعی جاسوسی آژانس های نظارتی انگلیس هستند پر شود و از این رو گروه Privacy International نمی تواند از طرف همه ی شهروندان شاکی، یک فرم واحد را برای این محکمه ارسال کند، این گروه در قالب این کمپین سعی کرده مردم را تشویق به اقدام در این زمینه بکند.

اگر صحت ادعای شهروندان مبنی بر شنود غیرقانونی تماس ها و ایمیل هایشان از سوی IPT تأیید شود، آنها سپس می توانند با پر کردن درخواستی خواستار حذف شدن این داده ها از سیستم های سرویس های جاسوسی مثل GCHQ شوند.

" Privacy International" امیدوار است که در صورت کسب موفقیت در این کمپین و همراه کردن شهروندان در این طرح بتواند جلوی جاسوسی های گسترده و دامنه دار آژانس های نظارتی انگلیس را بگیرد.

اگرچه  لحاظ شدن حق مسلم شهروندان برای آگاهی از وجود جاسوسی های غیر قانونی در بدنه  نظام نظارتی انگلیس اقدامی ارزشمند از سوی دولت محسوب می شود اما از سوی دیگر پر شدن فرم دعوی با داده های شخصی به عنوان پیش شرط تعیین شده از سوی IPT برای آغاز پیگیری شکواییه شهروندان، شائبه ی استفاده  احتمالی دولت از این داده ها را ایجاد می کند.
منبع:قرارگاه پدافند سایبری



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: