جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 25 شهريور 1394     
کوربین سرود ملی انگلیس را نخواند

فارس: یک روز پیش از ملاقات «جرمی کوربین» رهبر جدید حزب کارگر با «دیوید کامرون» نخست وزیر و رهبر حزب محافظه‌کار، انتقادات شدیدی علیه کوربین به دلیل سکوت هنگام پخش سرود ملی انگلیس مطرح شده است.
 
به نوشته روزنامه تلگراف، روز سه شنبه (دیروز) کوربین به دلیل عدم همراهی با دیگران هنگام پخش سرود ملی، از سوی رسانه‌های مختلف برچسب «خائن» به وی زده شد.
 
در زمان پخش بخش‌هایی از این سرود که ادای احترام به ملکه انگلستان است و دعای سلامتی برای ملکه در آن زمزمه می‌شود، کوربین سکوت کرد و با جمع این اشعار ار زمزمه نکرده است. این اقدام کوربین با انتقادات شدیدی از همه سو مواجه شد.
 
برخی کوربین را به دلیل چنین اقدامی فردی «بی‌آبرو» خواندند. البته وی بعدا دلیل سکوت خود را ادای احترام در طول مراسم سرود خوانی بیان داشت.
 
برخی دیگر از مقامات انگلیس به شیوه پوشیدن لباس وی نیز در این مراسم ایراد گرفته و این مساله را نشان از بی‌احترامی به مراسم عنوان کردند.
 
جرمی کوربین رهبر مخالف جنگ حزب کارگر است که شنبه هفته جاری در دور اول انتخابات با کسب 60 درصد آرا به این سمت برگزیده شد. در طول چند ماه اخیر که وی در رقابت با دیگر نامزدهای رهبری حزب کارگر بود، رسانه‌ها و مقامات انگلیسی انتقادات گسترده و تبلیغات بسیاری ضد وی به راه انداختند. کوربین از جمله مخالفان مشارکت انگلیس در جنگ عراق بود و در تضاد با سیاست‌های ریاضت اقتصادی دولت محافظه‌کار است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: