جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 25 شهريور 1394     
بستن معلولان با زنجیر

مهر: دکتر افروز بهرامی در جمع خبرنگاران افزود: بهزیستی بر اساس رویکردی که دارد، سالیانه از مراکز تحت پوشش خود ارزیابی به عمل می آورد و همچنین ماهانه نیز کارشناسان تخصصی ما از واحد بازرسی و حراست از مراکز تحت پوشش بازدید می کنند.

وی گفت: بر اساس گزارشاتی که کارشناسان از مرکز نگهداری معلولان آفرینش به ما ارائه کرده اند، مشخص شد که در این مرکز تعداد مراقبین و پرستارها به اندازه کافی نیست و همچنین از لحاظ تغذیه و بهداشت نیز انحرافاتی با استانداردهای بهزیستی دارد و بر همین اساس بلافاصله اخطار اول را به مرکز آفرینش دادیم و به فاصله ۱۵ روز اخطار دومین نیز به آنها داده شد و ضرب الاجل ۱۵ روزه برای استاندارد سازی تغذیه و بهداشت صادر شد که در غیر این صورت اعلام کردیم که مرکز تعطیل می شود.

وی گفت: در بازدیدی که شخصاً از مرکز داشتم، آثار جراحت مختصری بر روی دست و پای بچه های معلول دیدم که این موضوع را از مدیر مرکز جویا شدم که آیا معلولان با فیکساتورهایی بسته می شوند که مسئول مرکز بستن معلولان را انکار کرد و از مادریارها و پرستارهای مجموعه سوال هایی پرسیدم که آنها صحبت های ضد و نقیضی داشتند.

به گفته وی بعد از چند روز از مراجعه به مرکز، مادریارها فیلمی را از بستن با زنجیر معلولان و شکنجه آنها تهیه و برای من ارسال کردند که بلافاصله بعد از دیدن فیلم به مرکز مراجعه و دیدم بچه ها همان معلولانی هستند که در فیلم بود و مرکز همان مرکز است، به طوری که در این فیلم چند معلول با زنجیر بسته شده بودند، به همین دلیل بستن معلولان با زنجیر برای من محرز شد و بلافاصله مرکز پلمپ و طی ۴۸ ساعت ۱۳۰ معلول نگهداری شده در مرکز آفرینش به مرکزی دیگر به نام آراد منتقل شدند.

مدیر کل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه وجود سگ و آزارهایی دیگر هیچ وقت ثابت نشد، گفت: پرونده تخلف این مرکز را به بهزیستی کشور فرستادیم و قرار شد در کمیسیون ویژه دقیق تر بررسی شود اما در این کمیسیون شکنجه ای ناشی از بستن با زنجیر معلولان، اثبات نشد.

وی در مورد دریافت شهریه اضافی از خانواده معلولین نیز گفت: این موضوع نیز برای ما ثابت شد و تخلف مدیر محرز است.

وی در مورد ابلاغ حکم دادستانی در مورد پلمپ مرکز اظهار داشت: دادستانی بر اساس گزارش ما صحبت کرده و بازدیدی از مرکز انجام نشده و هنوز حکمی نیز مربوط به پلمپ این مرکز توسط دادستانی به ما ابلاغ نشده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: