جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 20 خرداد 1393     
هشدار درباره انبه‌های ارزان اما آلوده

فارس: در پی ممنوعیت واردات انبه از هند توسط اتحادیه اروپا، وزارت امور خارجه با ارسال نامه‌ای به اتحادیه وارد کنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی گفت که مراقبت‌های لازم در خصوص توزیع انبه‌های ارزان اما آلوده صورت گیرد.

سید رضا نورانی اظهار داشت: وزارت امور خارجه با ارسال نامه‌ای اعلام کرد که اتحادیه اروپا، واردات انبه از هندوستان را به علت آلوده بودن به لارو مگس مانگو و حشرات گیاهی قرنطینه‌ای ممنوع اعلام کرده است.

این نامه به اتحادیه صادر کنندگان و واردکنندگان میوه ایران هم ابلاغ شده که متن آن به این شرح است:

رئیس هیأت مدیره اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان میوه ایران

احتراما عطف به نامه شماره 1021364 مورخ 16/2/93 وزارت امور خارجه، به اطلاع می‌رساند بنابر اعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو، اتحادیه اروپا واردات انبه از هند را به علت آلوده بودن به لارو مگس مانگو و حشرات گیاهی قرنطینه‌ای از تاریخ 11 اردیبهشت 1393 برابر با 1 می 2014 تا تاریخ دسامبر 2015 ممنوع اعلام کرده است. اقلام ممنوع شده شامل بادمجان، تاروپلانت بیتر گورد و استیک گورد است.

*هشدار درباره انبه‌های ارزان اما آلوده

همچنین در این نامه اشاره شده است،طبق پیش‌بینی، با توجه به اینکه این موضوع در آینده نزدیک بین هند و اتحادیه اروپا حل نخواهد شد، لذا دولت هند در تلاش خواهد بود محصول انبه خود (از جمله محموله برگشتی از اروپا) را حتی با قیمت نازل‌تر به کشورهای دیگر صادر نماید.

خواهشمند است دستور فرمایید اطلاع رسانی مقتضی در این خصوص به واردکنندگان انبه و سایر محصولات مورد اشاره مبذول فرمایند."




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: