جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 25 شهريور 1394     
معاون شهردار تهران مطرح کرد:
تغییر ساعت کاری ادارات باعث کاهش اوج ترافیک صبحگاهی خواهد شد

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز،طی برگزاری دومین برنامه طرح استقبال از مهر قلم که با گردهمایی مدیران ارگانهای مختلف ذیربط برگزار شد معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران طی سخنانی از اهداف مهم این برنامه برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا از شروع سال تحصیلی جدید سخن گفت.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی سخنان خود را با موضوع هدف کلی برنامه طرح استقبال از مهر این گونه شروع کرد: هدف اصلی ما آشنایی با تمامی ارگانهای مربوطه و آشنایی  مردم با این ارگانها است،تعامل بین دانش آموزان ، اولیا ء ، مسئولان و رانندگان از اهداف مهم برنامه های ما است تا جایگاه خود را در این جامعه بدانیم و بتوانیم در حوزه خود فعالیت دقیق و کاملی را انجام دهیم .

وی گفت : ما در این چند روز شاهد حضور بخش مهمی از مدیران کشوری در کارخانه های واگن سازی متروی تهران بودیم . برای انجام این مهم ما مبلغ بالغ بر 250 میلیارد تومان هزینه پرداخت گرده ایم تا به این نقطه از موفقیت برسیم که این امر بدون کمک شهردار محترم تهران تحقق پذیر نبود .

ما انتظار داریم با برنامه های در دستور کار خود راه حل های مناسب تری را برای بهبود ترافیک شهر تهران پیدا کنیم . یکی از این برنامه ها برقراری رابطه ای متقابل بین اولیا و دانش آموزان و مسئولان است، اما متاسفانه هنوز نتوانسته ایم به راه حل مناسبی دست پیدا کنیم .

معاون شهردار تهران در ادامه در خصوص حضور امداد گران سایپا و ایران خودرو در این برنامه گفت : با استقرار به موقع این امدادگران و تنوع در بهبود خدمات رسانی و سرعت بخشیدن به این سرویس دهی ها می شود به گونه ای به کاهش ترافیک تهران نیز کمک کرد .

خواهش من این است که همکاری متقابلی را با اورژانس ، پلیس راه ، امداد داشته باشند تا  هرچه سریع تر به مردم سرویس رسانی کنند .این تسریع در انجام کارها باعث کاهش ترافیک و آلودگی هوا خواهد شد و در این مورد زمان حرف اول را می زند.

تشکری هاشمی در ادامه افزود : یکی دیگر از برنامه های دولت برای کاهش ترافیک دز ساعات اوج سفرهای درون شهری تغییر در ساعات کاری ادارات می باشد . ما باید در این زمینه مطالعات بیشتری را انجام دهیم تا به سرعت به نتیجه مطلوب برسیم . اوج ترافیک درون شهری ما از ابتدای مهر از ساعت 7:30 صبح تا 8:30 می باشد زیرا در این ساعات کارمندان ، دانش آموزان ، دانشجویان  و دیگر مشاغل در حال تردد به محل کار و تحصیل خود هستند و این بار ترافیکی تا حدود ساعت 8:30 صبح  پابرجاست. اگر بتوانیم ساعات کاری را تغییر دهیم می توانیم تاحدودی از این بار سفرهای درون شهری را کاهش دهیم . در موارد دیگر با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نیز می شود به این امر سرعت بیشتری داد . اوج ترافیک بعدی سفرهای درون شهری ترافیک شامگاهی تهران است و علت اصلی آن این است که نظارت دقیقی در شب بر جریان ترافیک وجود ندارد . با نظارت بیشتر در شامگاه و با هماهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی ، امداد و اورژانس  می توانیم باعث کاهش ترافیک شامگاهی نیز بشویم .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: