جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 25 شهريور 1394     
فدراسیون،درِ کمیته اخلاق را ببندد

 

 

تسنیم: علی‌اکبر‌ محمدزاده در مورد قبول استعفایش از ریاست کمیته اخلاق از سوی کفاشیان،

علی کفاشیان با استعفای شما از کمیته اخلاق موافقت کرد.

 

در جریان این موضوع نیستم و این مسئله را از زبان شما و یکی از دوستان شنیدم اما خدا را شکر که این اتفاق افتاد.

چرا از کمیته اخلاق استعفا دادید؟

دلیل اصلی استعفای ما عدم اجرای حکم مهرداد خانبان آنالیزور تیم ملی بود. این فرد را به دلیل انتشار کاریکاتوری که در آن به وزیر ورزش و جوانان و کفاشیان توهین شده بود، به 2 جلسه محرومیت از همراهی تیم ملی و 4 میلیون تومان محکوم کرده بودیم ولی متوجه شدیم در بازی با گوام در کنار تیم ملی حضور دارد. فدراسیون محرومیت این شخص را نپذیرفته بود ولی ما اصرار به اجرای حکم داشتیم. پیش از بازی با هند نیز به کفاشیان تذکر دادیم که این فرد نباید همراه تیم ملی برود ولی توجهی به خواسته ما نشد و ناچار شدیم دسته جمعی استعفا دهیم. این کار فدراسیون بی‌احترامی به من نبود، بلکه بی‌احترامی به قانون بود. اینکه پشت میز بنشینی و رای صادر کنی که اجرا نشود، هیچ فایده‌ای ندارد.

اما گفته می‌شد که به خاطر بحث خالکوبی اشکان دژاگه و سردار آزمون استعفا کرده‌اید.

بله، برخی از رسانه‌ها استعفای ما را به ماجرای خالکوبی این دو بازیکن ارتباط دادند که درست نبود و اصل داستان به خانبان بازمی‌گشت.

پس از اینکه استعفا دادید، کفاشیان و دیگر اعضای فدراسیون از شما نپرسیدند که دلیل این کارتان چیست؟

هیچ صحبتی با ما نشد و پس از استعفا دیگر به فدراسیون بازنگشتم. آقایان در فدراسیون اعلام کردند که به خاطر شرایط تیم ملی حکم اجرا نشده است. با آرژانتین و برزیل بازی نداشتیم، بلکه با تیم‌های هند و گوام بازی می‌کردیم که معلوم نیست کجای جدول رده‌بندی تیم‌های ملی هستند. من چسبیده به میز و شیفته ریاست کمیته اخلاق نیستم. وقتی حکم ما اجرا نشد، تصمیم به استعفای گروهی گرفتیم. وقتی قرار است استقلال کمیته اخلاق زیر سوال برود، ماندن‌ در پست‌مان چه فایده‌ای دارد؟

شاید بحث رسانه‌ای شدن خالکوبی دژاگه و آزمون باعث شد کفاشیان با استعفای شما موافقت کند.

اینکه گفته‌اند نباید ماجرای این دو بازیکن رسانه‌ای می‌شد، حرف درستی است اما قانون باید اجرا شود. دژاگه هیچ فرقی با بازیکن شاغل در دسته سوم ندارد. اگر قرار است استثنا قائل شوند، بهتر است درِ کمیته اخلاق را ببندند. دیگر دلیلی ندارد که کمیته اخلاق وجود داشته باشد. چطور یحیی گل‌محمدی به کمیته اخلاق بیاید و توضیحاتش را بدهد اما محرومیت آنالیزور تیم ملی اجرا نشود؟ این فدراسیون فوتبال نیست، بلکه فدراسیون کی‌روش است.

چرا پس از رسانه‌ای شدن بحث احضار دژاگه و آزمون به کمیته اخلاق حرف‌تان را پس گرفتید؟

من حرفم را پس نگرفتم و تنها عنوان کردم کمی بزرگنمایی شده است. شاید برخی‌ مطالب من را به گونه‌ای عنوان کردند که در حال تکذیب کردن هستم اما من این مسئله را تکذیب نکردم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: