جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 25 شهريور 1394     
توقف فعالیت جرثقیل‌ها در مسجدالحرام

ایسنا: در پی سقوط مرگبار جرثقیلی که منجر به کشته شدن 170 زائر از کشورهای مختلف در مسجدالحرام شد، مقامات عربستانی اعلام کردند، فعالیت جرثقیل‌ها در محدوده پروژه گسترش مسجدالحرام تا زمان شروع حج تمتع متوقف شد.

«هاشم‌ الفالح»، مشاور امیر مکه و رئیس کمیته بررسی این حادثه گفت: تمام جرثقیل‌ها با دقت چک می‌شوند تا مشخص شود آن‌ها از لحاظ ایمنی به درستی نصب شده‌اند.

مهندسانی از شرکت‌های تولید و تعمیرات جرثقیل و شورای مهندسین سعودی، کمیته‌ای تشکیل دادند تا علت اصلی سقوط این جرثقیل را مشخص کنند و بدون ایجاد آسیب جدید، باقی‌مانده این دستگاه را از محل حادثه جمع‌آوری کنند.

«الفالح» در ادامه گفت: تعمیرات در بخش‌های زیادی از ساختمان آسیب‌دیده مسجد زیر نظر کمیته فنی از وزارت آموزش شروع شده است. تعمیرات در بعضی بخش‌ها همچون پل طواف و بخش بزرگی از مَسعی (راهرویی که سعی بین صفا و مروه در آن انجام می‌شود) به اتمام رسیده و زائران اجازه ورود به آن را پیدا کرده‌اند. ما منتظر نظرات فنی کارشناسان هستیم تا ببینیم چطور باقی‌مانده این جرثقیل که روی دیوارهای مسعی افتاده را از صحن خارج کنیم.

به گزارش سعودی گازتا، سه کارشناس فنی از کمپانی آلمانی «لیبهر» روز شنبه، 24 ساعت بعد از این حادثه غم‌انگیز وارد عربستان شدند. آن‌ها قرار است در خارج کردن باقی‌مانده جرثقیل بدون وارد آوردن آسیب بیشتر و چگونگی نصب دوباره آن، به عربستانی‌ها کمک کنند.

این مقام سعودی از اعلام قیمت این جرثقیل خودداری کرد اما گفت که این دستگاه سال 2012 به همراه 40 جرثقیل دیگر که به کشورهای دیگر فروخته شده، توسط دولت عربستان از آلمانی‌ها خریداری شد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: