جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 24 شهريور 1394     
آموزش فناوری اطلاعات اجباری شد

مهر: علیرضا شاه ری، امروز سه شنبه در همایش الزامات دولت الکترونیک که در دانشگاه گیلان برگزار شد، با اشاره به پیاده سازی نقشه راه دولت الکترونیک که در دستور کار سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور قرار دارد، گفت: بر این اساس و در راستای تغییر ساختار سازمانی، امور توسعه دولت الکترونیک در تشکیلات سازمان مدیریت ادغام شد و مرکز توسعه دولت الکترونیک شکل گرفت.

وی با اشاره به لزوم اجرای سیاست های دولت الکترونیک از سوی سازمانها و دستگاه های اجرایی، گفت: بر اساس ابلاغیه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، ساختار تشکیلات دستگاه های اجرایی باید منطبق بر دولت الکترونیک و تغییر ساختار آنها، مطبق بر فناوری اطلاعات شکل گیرد.

شاه پری با اشاره به اینکه برای مثال از سازمان توسعه تجارت خواسته ایم که یک مرکز آنلاین برای پاسخگویی به درخواست صادر کنندگان راه اندازی کند، افزود: در همین زمینه سازمان اسناد و کتابخانه ملی نیز ملزم به تبدیل اسناد و مدارک به دیجیتالی و ارائه خدمات از طریق موبایل شده است تا بتوانیم در میان کتابخانه های بین المللی، جایگاهی داشته باشیم.

رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با بیان اینکه ساختار فعلی دستگاه های دولتی جوابگوی نیازهای فناوری اطلاعات و ارتباطات نیست، گفت: ادغام امور دولت الکترونیک در سازمان مدیریت، با هدف اجرای برنامه اصلاح نظام اداری کشور و برنامه هوشمند سازی نظام اداری صورت گرفته است.

وی با اشاره به مصوبات کمیسیون توسعه دولت الکترونیک متشکل از ۱۸ وزارتخانه، افزود: در متمم بودجه امسال، ردیف بودجه متمرکزی با اعتبار ۵۲ میلیارد تومان برای دولت الکترونیک در نظر گرفته شده است که به دستگاه ها اختصاص خواهد یافت.

شاه پری از استخراج اطلس کلان خدمات دستگاه های اجرایی تا سه هفته آینده خبر داد و گفت: دستگاه های اجرایی همچنین ملزم به تطبیق وب سایتهای خود با استانداردهای جهانی شده اند.

رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از راه اندازی سامانه مدیریت آموزش فناوری اطلاعات برای کارکنان دولت خبر داد و گفت: این مصوبه، دومین مصوبه جمهوری اسلامی در راستای آموزش فناوری اطلاعات در کشور است که بعد از آموزش ۷ مهارت فناوری اطلاعات (ICDL) که در ده سال گذشته اجرایی شده بود، قرار است اجرایی شود.

به گفته وی: مطابق این مصوبه، بخشنامه ای به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است تا تعدادی دروس و سرفصل های مرتبط با فناوری اطلاعات برای کارکنان دولت آموزش داده شود.

شاه پری گفت: این دوره های تحت عنوان ITIL برای مدیران ارشد دستگاه های دولتی ۱۸ ساعت در دو دوره، برای مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات دستگاه ها ۱۴۶ ساعت در ۱۰ دوره و برای عموم کارکنان دولت ۶۰ ساعت در ۵ دوره در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه دستگاه های دولتی باید با ورود به سامانه مدیریت آموزش فناوری اطلاعات در این زمینه ثبت نام کنند، گفت: دستگاه های وابسته به دستگاه های اجرایی که دارای تاییدیه از شورای عالی انفورماتیک و شورای فنی حرفه ای کشور هستند نیز می توانند در این دوره ها شرکت کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: